به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۵ - ۰۱:۰۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۳۰ ساعت ۲۲:۵۶
کد مطلب : ۲۴۲۱۰۰
مدیریت بسیار غلط، پرنقص شما در پاندمی موجب تلفات انسانی بسیار در ایران شده است

معاون وزارت بهداشت در اعتراض به مدیریت غلط نمکی استعفا داد

معاون وزارت بهداشت در اعتراض به مدیریت غلط نمکی استعفا داد
گروه جامعه: دکتر رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با ارسال نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به دلیل آنچه مدیریت بسیار غلط و پر نقص پاندمی کرونا نامید، از سمت خود استعفا کرد.
متن نامه استعفای دکتر رضا ملک‌زاده خطاب به سعید نمکی (وزیر بهداشت) به شرح زیر است:

بدین وسیله مراتب استعفای خود از مسئولیت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را به دلایل زیر اعلام می‌دارم:
مدیریت بسیار غلط، پرنقص در پاندمی کرونا که به دلیل عدم مشورت و توجه شما به توصیه ها و هشدارهای متخصصان و محققان نظام سلامت، موجب تلفات انسانی بسیار در ایران شده است و در عین حال مدعی درس «مدیریت بحران کرونا» دادن به سایر کشورها هستید.
اظهارات غیر علمی و ناشی از شتابزدگی جنابعالی در مورد تولید واکسن ایرانی کرونا که هنوز در حال طی مراحل اولیه بوده و شما مدعی معرکه گرفتن برای تولید آن شده اید.
ادعاهای بی اساس جنابعالی و سازمان غذا و دارو در خصوص موثر بودن داروهای گیاهی که به اعتقاد اینجانب بدون هیچ مبنای علمی و پژوهشی و مطالعات بالینی کافی صورت گرفته و همچنین دفاع و اقدام جنابعالی از ادغام طب سنتی در نظام شبکه بهداشت و درمان کشور که می تواند شبکه بهداشت و درمان ایران را ناپایدار و در دراز مدت تضعیف کرده و مردم را از حقوق خود در بهره مندی از درمان های پیشرفته پزشکی مدرن محروم سازد.

عدم درک درست شما از تحقیق و پژوهش و اهمیت آن و نیز نادیده گرفتن تمام فعالیتهای علمی و پژوهشی محققان علوم پزشکی طی ۷ سال گذشته که در سخت ترین شرایط تحریم و امکانات بودجه‌ای، به بالاترین سطح تولیدات کمی و رشد کیفی و استناد به مقالات نسبت به گذشته رسیده است و رتبه نخست منطقه و کشورهای اسلامی را دارد،
عدم تشکیل شورای معاونین طی ۶ ماه گذشته و عدم اختصاص وقت از سوی شما برای بحث در امور آموزشی، پژوهشی و دانشجویی.
 
تسنیم نوشت: اوایل آبان خبرگزاری دولتی ایرنا از قول رضا ملک زاده، نوشت: «با گذشت شش ماه از اجرای مطالعه بزرگ کارآزمایی بالینی درمان بیماری کووید-۱۹ سازمان جهانی بهداشت و اعلام نتایج آن در روزهای گذشته، ایران در بین ۳۰ کشور همکار مطالعه، بر سکوی نخست «جلب مشارکت بیماران»(!) در این طرح قرار گرفت.»
بر اساس این گزارش، در این طرح، داروهای «رمدسیویر»، «لوپیناویر»، «اینترفرون» و «هیدروکسی کلروکین» تحت کارآزمایی بالینی و آزمایش بر روی بیماران ایرانی قرار گرفته است و در نهایت نتیجه گیری شده که این داروها تأثیری بر درمان، کاهش طول مدت بستری، نیاز به تهویه مکانیکی و مرگ و میر مبتلایان به کووید-۱۹ بستری در بیمارستان نشان ندادند. این یعنی اینکه با وجود همه ظرفیت های موجود در داخل کشور، کشور ایران به یک موش آزمایشگاهی سازمان بهداشت جهانی تبدیل شده و جالب اینجاست که با بیان عنوان «سکوی نخست» به این کار افتخار هم شده است!  در واقع، معاون تحقیقات وزارت بهداشت، ناخواسته پرده از پروژه ای مشکوک و امنیتی برداشته است که  البته باید هرچه زودتر نهادهای نظارتی بررسی کنند که ارتباط این پروژه با بالا رفتن آمار مرگ و میر بیماران کرونایی در کشور چقدر بوده است؟
برچسب ها: رضا ملک‌زاده 

۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ۰۰:۰۸
کار درستی کرد. واقعا مدیریت صفر (369933)
سید سعید نوری خراسانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ۰۱:۵۶
بنام‌خدا‌اینجانب‌دکترسیدسعیدنوری‌خراسانی نسبت به گفته های اقاز دکتر ملک زاده اعتراض دارم و امیدوارم که سایت بهار نیوز از انتشار آن جلوگیری نکند .اینجانبع به اقای ملک زاده میگویم برای شما متاسفم که عرض ورزی در گفتار شما کاملا مشهود است متاسفم برای دانشگاهی که شما استاد آن هستید خود‌‌‌ میدانید که کرونا چندین روش درمان دارد و روشهای بکار رفته همه مورد قبول بوده حال اگر جواب نداده مقصرآقای‌دکترنمکی‌نیست‌بلکه محکمه ناعادلانه و غیر منطقی‌و غرض‌ورزانه ‌شماست و من متاسفم برای‌کشورم‌ با این جور اس (369935)
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۱۴:۵۶
بهتره در اون دانشکده ای که تو ازش پزشکی گرفتی ببندند تو هم اون مدرکت را بزاری درب کوزه آبش را بخوری! همین شماها هستید که وضعیت مملکت را به اینجا رساندید. برید ببینید اون متخصصانتون تو مطباشون تو دوران کرونا چه وضعی داره! برای مالیات ندادن مردم را می فرستن از عابربانک پول نقد بگیرند! اینا چه ربطی به ملک زاده داره!
این وزارت بهداشت نیست تجارتخانه است! (369964)
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ۰۳:۲۱
اگه دکتر ملک زاده درست گفته باید نهادهای نظارتی وارد بشن و با وزیر به شدت برخورد کنن،،،اگه مقصر باشه باید محاکمه و مجازات بشه (369936)
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ۰۳:۵۶
آفرین که همه دروغ های آقاینمکی رافاش کردید.مردم گناه دارند دست ازمیز وصندلی بردارید!!!!!! (369937)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ۰۷:۲۹
الحمدلله
این خائن به سلامت مردم باید محاکمه شود (369938)
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۱۳:۴۵
به نام خدا
دوست عزیز هنوز که مشخص نیست که کدام فرد گفته های علمی و اجرایی قابل قبولی ارائه داده اند باید توسط یک تیم زبده بر اساس وضعیت کنونی کشور کارشناسی شود (369963)
حسن
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ۰۸:۱۸
باسلام الان باید مورد پی گرد اقداماتی که انجام داده قرار گیرد ظاهرا با استعفا می خواهداز پیامد کم کار خود فرار کند (369939)
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ۱۰:۵۳
خسته نباشید، از اول به طب ایرانی و طب اسلامی دهن کجی کردید این هم نتیجش! (369941)
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ۱۱:۲۹
وزیر بی لیاقت استعفا بده (369942)
رضایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۱۳:۲۵
استعفا ؟!
اینو عزلش کرده ، حالا کلاس استفا میذاره !!
عامل اصلی کاهش جمعیت ایران همین خائنه! (369961)
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۱۳:۴۱
به نام خدا
پیامد روش های اجرایی نامناسب وطرحهای بلند مدت درکنترل وپیشگیری ازبیماری کوید 19 درآینده نزدیک مشخص خواهد شد که کدام اشخاص در این مورد کم کاری و یا روش نامناسب وغیر اجرایی در وضعیت کنونی کشور بکار برده اند (369962)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها