به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۰۱:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ ساعت ۲۱:۴۹
کد مطلب : ۴۶۷۷۰۴

توافق بر سر ساخت  تانک‌ با هوش مصنوعی

توافق بر سر ساخت  تانک‌ با هوش مصنوعی
گروه بین الملل: وزرای دفاع فرانسه و آلمان برای تصویب توافقنامه طرح تولید تانک مشترک جدید به نام «سامانه اصلی رزم زمینی» یا ام‌جی‌سی‌اس، در پاریس با یکدیگر دیدار کردند.
این توافق رسمی نقطه آغاز فاز اول از طرح تولید یک خودروی زرهی است که «تانک آینده» نامیده می‌شود و ارزش آن به میلیاردها یورو می‌رسد.تانک جدید قرار است جایگزین «لوکلر» فرانسه و «لئوپارد ۲» آلمان شود. لئوپارد ۲ یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای جنگی جهان است، اما هر دو وزیر بر این نکته تأکید کردند که این تانک قرار نیست به عنوان مدل جدیدی از لئوپارد ۲ معرفی شود.بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان تاکید کرد: «موضوع ساختن لئوپارد ۳ یا ۴ نیست، بلکه مسئله طراحی چیز کاملاً جدید دیگری است.»پیستوریوس گفت که این تانک از هوش مصنوعی بهره می‌گیرد و دارای سامانه‌های خودکار ویژه‌ای است که نیازی به «راهبری انسانی» ندارند.وزیران آلمانی و فرانسوی  گفتند که انتظار می‌رود تقسیم کار این طرح برای تولیدکنندگان در دو کشور تا پایان سال جاری مسیحی نهایی شود و در عین حال تأکید کردند که این یک «هدف بلندپروازانه» است.انتظار می‌رود این تانک نسل آینده تا سال ۲۰۴۰ تکمیل شود.
طرح تولید تانک نسل جدید نشان می‌دهد که اروپا در حال گسترش صنعت دفاعی خود است و تلاش می‌کند با فناوری نظامی رو به رشد کشورهایی مانند هند و چین رقابت کند.

 
برچسب ها: هوش مصنوعی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها