به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۲۴۲۴۳۱

زمان واریز وام یک میلیون تومانی

زمان واریز وام یک میلیون تومانی
گروه اقتصادی: با شروع محدودیت‌ها از اول آذر ماه دولت برای حمایت از خانوارهای آسیب دیده از تعطیلی‌های کرونایی سیاست‌هایی را در نظر گرفته است.روز گذشته رئیس‌جمهور اعلام کرد: مصوب شد که برای نزدیک به ۳۰ میلیون نفر تا پایان سال در هر ماه، ۱۰۰ هزار تومان بلاعوض بدهیم و هم برای ۱۰ میلیون خانوار وام یک میلیون تومانی در نظر گیریم. همچنین برخی موارد حمایتی دیگر نیز وجود دارد.

زمان واریز
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در گفتگو با رادیو ایران به جزئیاتی درباره نحوه اجرای این طرح اشاره کرد که به گفته او، حداکثر تا پایان هفته سوم آذر ماه این وام واریز می‌شود.

نحوه ثبت‌نام
به گفته وی، مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا به یارانه‌بگیر معیشتی تعلق می‌گیرد که شامل حدود 10 میلیون سرپرست خانوار است.همانند دیگر طرح‌های حمایتی دولت، وظیفه شناسایی خانوارها به عهده وزارت کار است و این وزارتخانه همانند دور قبلی یک پیامک به سرپرستان خانوار می‌فرستد.در این پیامک از سرپرستان خانوار پرسیده می‌شود که اگر مایل به دریافت مرحله دوم وام کرونا هستند کد تایید را بفرستند.

اقساط وام
اقساط این وام از محل یارانه معیشتی کسر می‌شود، بازپرداخت آن نیز 31 قسط 35 هزار تومانی است از یارانه معیشتی کسر می‌شود.به گفته شهرزاد دانشمند، لیست مشمولان از سوی وزارت کار شناسایی، جمع‌بندی و به بانک مرکزی ارسال می‌شود.او همچنین در خصوص کسانی که مرحله اول وام کرونا را گرفته‌اند گفت: فردی مرحله اول را دریافت کرده و جزو یارانه معیشتی بگیران نیز باشد، اگر مشمول دریافت مرحله دوم نیز شناسایی شود این مرحله از وام را نیز می‌گیرد.روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: مصوبات دولت برای حمایت از خانوارها در دوره محدودیت‌های کرونایی هنوز به وزارت کار ابلاغ نشده و تا زمان ابلاغ این دستورالعمل باید صبر کنیم.
مرجع : تجارت نیوز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها