به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۶
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۸ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۲۴۳۴۵۰

مدیرکل سابق اطلاعات مازندران دستگیر شد

مدیرکل سابق اطلاعات مازندران دستگیر شد
گروه سیاسی: سایت رجانیوز  نوشت: در ادامه اقدامات دستگاه قضا در مبارزه با اژدهای هفت سر فساد کیومرث نیاز آذری به اتهام مشارکت در قاچاق حدود ۲ تن طلا توسط حفاظت اطلاعات قوه قضائیه دستگیر شد. اتهام وی مشارکت در قاچاق دو تن طلا عنوان شده است. اما نیازآذری که بود که با دستگیری او دوباره نام برخی از سیاستمداران کهنه‌کار بر سر زبان‌ها افتاده است؟!
کیومرث نیاز آذری از زمان تاسیس وزارت اطلاعات تا سال ۸۵ ریاست اداره کل اطلاعات استان مازندران را بر عهده داشت. وی پس از بازنشستگی در سال ۸۵ تقریبا به مدت ده سال بر صندلی ریاست دانشگاه آزاد مازندران تکیه زد و در نهایت با آمدن علی‌اکبر ولایتی به این دانشگاه ( سال 95) برکنار شد. لازم به ذکر است فرزند کیومرث نیاز آذری، مصطفی نیازآذری، متهم ردیف پنجم پرونده اکبری طبری است که پس از دستگیری طبری از کشور خارج شد. او به مشارکت در تشکیل شبکه در امر ارتشاء و پرداخت رشوه به اکبر طبری به میزان ۵ قطعه زمین در بابلسر متهم است.
همچنین کیومرث نیازآذری پسرعموی حسین نیاز آذری یکی از نمایندگان شهر بابل هم در مجلس نهم و هم در مجلس دهم می‌باشد.
گفته می شود مصطفی نیاز آذری به پشتوانه پدرش، کیومرث نیاز آذری، از رانت‌های مختلف اقتصادی بهره‌مند شده است و البته شایان ذکر است که خاندان نیازآذری بخش بزرگی از ییلاقات بندپی سوادکوه و بندپی شرقی بابل را به غنیمت گرفتند. وحید شورابی، مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد در صفحه شخصی توئیتر خود نوشته بود: کاملا تصادفی! در زمان ریاست کیومرث نیازآذری بر دانشگاه آزاد مازندران، فاضل لاریجانی به عنوان رئیس واحد آمل زیر نظر نیازی آذری فعالیت میکرد!
در جریان پرونده معاونت اجرایی سابق حوزه ریاست قوه‌قضائیه، یکی از متهمان کلان اقتصادی که پرونده او با اعمال نفوذ طبری بسته شد، مصطفی نیاز آذری فرزند کیومرث نیازآذری است که به طور غیرقانونی از کشور متواری شد. مصطفی نیازآذری از عناصر اصلی ارتشاء در شبکه اکبر طبری است که با تشکیل ۱۰ شرکت صوری در داخل و خارج از کشور با نفوذ در بستر قضایی و بانکی کشور و با فاکتورسازی و ثبت سفارش‌های صوری اقدام به خروج ارز از کشور کرده و از این طریق به اموال نامشروع زیادی نیز دست پیدا کرده است. مصطفی نیاز آذری در تاریخ ۲۷ دی سال ۹۰ به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور بازداشت شد؛ اما علیرغم اعترافات صریح وی با دخالت و اعمال نفوذ اکبر طبری حکم برائت او در برخی از عناوین اتهامی صادر و در برخی عناوین اتهامی دیگر نیز مسکوت ماند.
رسول قهرمانی، نماینده دادستان در پرونده طبری، پیرامون ارتباطات مصطفی نیازآذری و طبری گفته است: «فرار مصطفی نیاز آذری در قبال رشوه‌ای است که اکبر طبری از او گرفته است که قریب به ۱۵ هزار متر زمین و ۳ طبقه ویلای لوکس به ارزش ۴۲۰ میلیارد ریال در بابلسر است.
اهدای ویلایی با این ارزش در قبال کارسازی پرونده وی بوده و سعی کرده اسناد نقل و انتقال آن نیز با پوشش‌هایی انجام گیرد که هیچ اسمی از مصطفی نیاز آذری و اکبر طبری وجود نداشته باشد. بلکه با واسطه بهرام حیدری فر به همسر اکبر طبری منتقل شد که این اقدام با تبانی یکی از سردفتران تهران و با وکالت نامه جعلی صورت گرفت، به طوری که اکبر طبری به جای همسر خود اثر انگشت زد. این ویلا با نظر اکبر طبری و صرف هزینه‌ها از سوی مصطفی نیاز آذری ساخته می‌شود. اکبر طبری به منظور این که در مراجعات خود به ویلای مذکور از سوی سرایدار شناسایی نشود، خود را حسین معرفی می‌نموده است. ملک در زمان واگذاری کاربری زراعی داشته، اما اگر زراعی بوده چرا در این ملک ویلای لوکس ساخته شد که این یک جرم دیگر است و بر اساس کدام مجوز بوده است؟
ما اسناد را بررسی کردیم و در دفاتر نیاز آذری هاردی با اطلاعات خوبی به دست آوردیم. در اسناد مالی نیاز آذری پرونده‌ای در خصوص طبری وجود دارد. حساب چک‌ها را درآوردیم که گفتند وصول کردیم و داده‌ایم به متهم طبری. پول‌ها را به صورت نقدی به متهم طبری در دفترش تحویل می‌دادیم و همه چک‌ها وصول شده است. متهم طبری سال ۸۹ یک میلیارد به نیاز آذری می‌دهد که همان نیز مظنون به پولشویی است. ۵۰۰ میلیارد تومان ملک در پرونده نیاز آذری وجود دارد. او ۳ هزار سند به نام دیگران داشته است. تا الان نیاز آذری ۱۷۰۰ میلیارد تومان بدهی بانکی دارد. براساس اخبار غیررسمی مصطفی نیازآذری همان جعبه سیاه پرونده طبری است که اکنون در بهترین نقطه ونکوور کانادا خانه‌ای به ارزش 10 میلیون دلار خریداری کرده و کلیکسیونی از بهترین موتورها و اتوموبیبل‌ها را در پارکینگ خانه خود جای داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها