به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۸ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۲۴۳۴۵۲

عیسی کلانتری بخاطر اظهاراتش عذرخواهی کرد

گروه سیاسی: معاون رئیس‌جمهور در واکنش به انتقادات از خود به دلیل تعبیری که درباره امام خمینی «ره» بکار برده و پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ را ناشی از «خالی کردن پشت شاه توسط آمریکا» دانسته عذرخواهی کرد.
عیسی کلانتری بخاطر اظهاراتش عذرخواهی کرد
عیسی کلانتری، که ریاست سازمان حفاظت محیط زیست را هم بر عهده دارد، در یادداشتی که در سایت این سازمان منتشر شد پخش چهل ثانیه از یک مصاحبه دوساعته را موجب «سوءبرداشت» از کلیت مطلب دانسته و در انتها عذرخواهی کرده است. انتشار ویدئویی کوتاه از یک مصاحبه عیسی کلانتری، در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت. در متن توضیح عیسی کلانتری آمده است: برای من مشخص نیست در این برهه زمانی، پخش چهل ثانیه از مصاحبه دو ساعته مربوط به سه سال قبل، به نحوی باعث سوءبرداشت از کلیت مطلبی شود که در آن مصاحبه عرض کردم و این موضوع با چه هدفی صورت گرفته است. در توضیح عرض کنم اینکه آمریکا و شوروی سابق و حتی اسراییل، همواره سعی در دخالت و هدایت تحولات مهم دنیا از جمله انقلاب اسلامی  داشته و دارند بر کسی پوشیده نیست؛ منظور من این بود که رهبری حضرت امام (ره) اجازه نداد، آمریکا میوه انقلاب اسلامی را به نفع خود  بچیند و همچنان هم  تلاش برای ضربه زدن به جسم و روح انقلاب اسلامی و ایران توسط قدرت های امروز دنیا و دشمنان ما ادامه دارد. ضمن اینکه، شهادت برادر پرتلاش محسن فخری‌زاده را تسلیت عرض کرده، این جنایت بزرگ را محکوم می کنم و از خداوند بزرگ خواستارم مسببان آن را به جزایی درخور برساند، برنامه ریزی برای تبدیل تضارب آرا و نظرات سیاسی به اختلافات بین مسئولان و سلب اعتماد مردم از آنان را از جمله این موارد می دانم. به نظر می رسد طی ماه های آینده و با توجه به تحولات سیاسی حادث شده، شاهد تشدید این تفرقه افکنی ها باشیم. در هر حال، دوستانی که نسخه تقطیع شده مصاحبه مذکور را ملاحظه کرده و مکدر شده اند، اگر آن را به‌طور کامل ملاحظه فرمایند، قطعا مفهوم سخن و منظور صحیح اینجانب از عباراتی که استفاده شده به ذهنشان متبادر خواهد شد تا  بهتر و دقیق تر  بتوانند در مورد تعهد و ارادت خالص اینجانب نسبت به حضرت امام خمینی (ره)  قضاوت فرمایند.
همچنین لازم به ذکر است که بنده، مقلد حضرت امام بوده ام و در سال ۱۳۶۰ بر اساس وظیفه ملی و شرعی نسبت به ایشان، انقلاب اسلامی و شهدا تصمیم گرفتم از آمریکا به ایران بازگردم و در خدمت مردم و کشورم باشم  و تا زمانی که نیاز است این خدمت را ادامه خواهم داد؛ نه منتی بر کسی داشته، نه اصراری برای مسئولیت، که خود نیک می‌دانم چه وظیفه‌ای در خدمت به این نظام مقدس و مردم کشورم دارم. در پایان اگرمشاهده کلیپ ۴۰ ثانیه‌ای و تقطیع شده از مصاحبه دو ساعته مربوط به سال ۱۳۹۶ با لغزش کلامی پیش‌آمده، موجب تکدّر خاطر دوستداران حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامی شده است، از این موضوع عذرخواهی می‌کنم

گفتنی اینکه، در این مصاحبه که به گفته کلانتری تاریخ آن به سه سال پیش باز می‌گردد، خبرنگار از وی می‌پرسد: «فکر می‌کنید بین امام و آمریکایی‌ها مذاکره صورت گرفت؟» او در جواب می‌گوید: «نمی‌دانم خبر ندارم، شاید به این صورت بشود گفت که حضرت امام فرزند ناخلفی برای آن‌ها بود. آن‌ها پشت شاه رو خالی کردند و حضرت امام هم از این فرصت استفاده کردند.»
قائم مقام «موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی» در واکنش به این ویدئو، اظهارات کلانتری را ناشی از بی‌اطلاعی او از «حقایق تاریخ انقلاب» عنوان کرد. حمید انصاری در یادداشتی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شد با بیان این که «به موجب قوانین، انتشار مطالب توهین‌آمیز ممنوع است و هرگز حق آزادی بیان و حق اطلاع‌رسانی موجب جواز چنین اقدام مجرمانه‌ای نمی‌باشد»، خواستار عذرخواهی معاون رئیس جمهور شده بود. سایت جماران، وابسته به سیدحسن خمینی، هم در انتقاد به اظهارات معاون رئیس‌جمهور در حالی که آن را «ادبیات منحط و مبتذل» خوانده، آورده است که «آقای کلانتری ظاهرا از کمترین میزان از ادب سیاسی و اجتماعی برخوردار نیست که درباره مقتدای کشور از این واژه زشت و توهین‌آمیز بهره می‌گیرد.»
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها