به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۸ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۲۴۳۴۹۲

خانه دوران کودکی حضرت عیسی پیداشد/عکس

خانه دوران کودکی حضرت عیسی پیداشد/عکس
گروه جامعه: یک باستان‌شناس گفته است که "شواهدی بسیار قوی" وجود دارد که خانه‌ای که در کاوش‌های باستان‌شاسی در شهر ناصره در سرزمین های اشغالی یافت شده خانه‌ای است که عیسی مسیح کودکی خود را در آن سپری کرده است.پروفسور کن دارک، استاد دانشگاه ردینگ در بریتانیا، چهارده سال را به مطالعه آثار باقی مانده از یک منزل مسکونی متعلق به قرن یکم میلادی اختصاص داده است. این خانه در کاوش در محوطه صومعه‌ای یافت شده که امروزه مورد استفاده گروهی از راهبان قرار دارد.او گفته است که برای اولین بار در قرن نوزدهم این نظر مطرح شد که این خانه محل سکونت عیسی، مریم، مادر او و یوسف، همسر مریم بوده است. اما در دهه ۱۹۳۰ باستانشناسان این نظر را مردود دانستند.از آن پس این محل کمابیش به دست فراموشی سپرده شده بود تا اینکه در سال ۲۰۰۶ پرفسور دارک طرحی را برای بررسی مجدد آن آغاز کرد.او گفته است که "من برای یافتن خانه حضرت عیسی به ناصره نرفتم بلکه هدف من از این سفر در واقع مطالعه این شهر به عنوان یکی از زیارتگاه‌های مهم مسیحیان در دوره امپراتوری بیزانس بود. "به گفته او، یافتن شواهد حاکی از اینکه این محل به احتمال زیاد خانه دوران کودکی عیسی است "نمی‌توانست کسی را بیش از من متعجب کند. "


نزدیک‌تر از این ممکن نیست
کن دارک می‌گوید که این خانه باستانی در زیر یک کلیسای متعلق به دوره بیزانس یافت شده ساختمان صومعه متعلق به راهبه‌های "خواهران ناصریه" روی آن ساخته شده است.او می‌افزاید براساس مدارک مکتوب، در دوره بیزانس این اعتقاد وجود داشت که کلیسا در محل خانه عیسی ساخته شده و خانه در سردابه کلیسا محفوظ است.
به گفته پرفسور دارک تقریبا به یقین می‌توان گفت که کلیسای زیر صومعه همان کلیسای خواهران ناصره است و در یک سفرنامه زیارتی متعلق به قرن هفتم از آن یاد شده است. پروفسور دارک مشخص کرده است که قدمت این خانه به قرن اول میلادی باز می‌گردد و در دل یک صخره واقع در دامنه یک تپه تراشیده شده است.به گفته او، سازنده این خانه یک سنگ تراش ورزیده و از جمله افرادی بوده است که به تکتون شهرت داشتند. تکتون‌ها، صنعتگران بسیار ماهری بودند و انجیل در اشاره به یوسف، همسر مریم، این واژه را به کار می‌برد.این باستان‌شناس نتیجه گرفته است که اگر تمامی این شواهد نمی‌تواند با قاطعیت اثبات کند که خانه یافت شده محل سکونت عیسی مسیح بوده است، اما اعتبار این شواهد و مدارک در حدی است که "بتوان گفت امکان ندارد به واقعیت یافتن خانه کودکی عیسی از این نزدیک‌تر شد. "
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها