به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۰ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۲۴۳۷۹۱

سفرمشاور ترامپ به منطقه در شرایط حساس كنونی

سفرمشاور ترامپ به منطقه در شرایط حساس كنونی
گروه بین الملل: چند روز پس از ترور شهید محسن فخری‌زاده، جرد کوشنر، مشاور و داماد ترامپ به عربستان سعودی و قطر سفر می‌کند. برایان هوک، رئیس پیشین گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا نیز کوشنر را در این سفر همراهی می‌کند.
تلاش‌های جرد کوشنر در خاورمیانه برای دولت ترامپ چند دستاورد بزرگ داشته است. از آن جمله می‌توان به توافق صلح امارات متحده عربی و بحرین با اسرائیل اشاره کرد. سودان نیز گام‌هایی در عرصه عادی‌سازی مناسبات خود با اسرائیل برداشته است. کوشنر، داماد و مشاور ترامپ در همراهی با برایان هوک این هفته راهی دو کشور عربستان و قطر می‌شود.
خبرگزاری فرانسه  با انتشار گزارشی از واشنگتن و به نقل از مسئولان کاخ سفید، از سفر کوشنر به دو کشور یاد شده خبر داد.
گفته می‌شود موضوع بر سر کسب توافق‌های دیپلماتیک بیشتر در منطقه است. بدیهی است که تنش‌زدایی در مناسبات عربستان سعودی و قطر می‌تواند یکی از اهداف سفر کوشنر به این دو کشور باشد. کوشنر در این سفر قرار است با محمد بن سلمان، ولیعهد و به باور کارشناسان "حاکم واقعی" عربستان دیدار و گفت‌وگو کند.
افزون بر آن نشریه وال استریت جورنال به احتمال طرح مباحث دیگری در جریان این دیدار نیز اشاره کرده است. دو موضوع مهم  می‌تواند در ارتباط با این سفر مطرح باشد.
نخست اینکه این سفر چند روز پس از ترور شهید فخری‌زاده، صورت می‌گیرد. و دوم اینکه برایان هوک، رئیس پیشین گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا نیز کوشنر را در این سفر همراهی می‌کند. به این ترتیب، می‌توان حدس زد که جمهوری اسلامی یکی از محورهای اصلی مذاکرات کوشنر در منطقه خواهد بود.
برچسب ها: خاورمیانه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها