به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۰ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۲۴۳۸۵۱
شمخانی: می‌دانستیم در همین محل قرار است شهید فخری‌زاده ترور شود

ورود سلاح از اسرائیل برای ترور شهید فخری زاده

ورود سلاح از اسرائیل برای ترور شهید فخری زاده
گروه سیاسی: دبیر شورای‌عالی امنیت ملی با اشاره به ترور شهید فخری زاده گفت: دستگاه‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی به این اطلاع رسیدند که ایشان هدف است و در همین نقطه‌ای که ایشان به شهادت رسید، قرار است اقدامی علیه ایشان صورت بگیرد، تمهیدات ایمنی لازم هم در ارتباط با حفاظت ایشان صورت گرفت، اما این‌بار دشمن از سبک و شیوه‌ای کاملا حرفه‌ای، تخصصی و جدید استفاده کرد و متاسفانه موفق شد.
 علی شمخانی  با بیان اینکه «به غمناک و غصه دار شدن ملت ایران نسبت به از دست دادن چنین فرد صالح، توانمند و موثری سر تعظیم فرود می‌آورم و متعهد شوم که ما اشک غم را از چشمان مردم پاک کنیم» اظهار کرد: ۲۰ سال است که شهید فخری زاده را میشناسم و در جریان جزئیات فعالیت‌های او بودم؛ او به معنای واقعی کلمه فردی بی بدیل بود. شهید فخری زاده در حوزه فناوری صاحب سبک، خلاق و مبتکر بود و همیشه محل خدمت او نوک پیکان خدمت به ملت ایران بود؛ در حاشیه نبود اما گمنام بود. خدمات شهید مهندس هسته‌ای سردار فخری زاده قابل بیان نیست؛ همین‌قدر بگویم که دشمن ۲۰ سال به دنبال به شهادت رساندن ایشان بود، اما تا به حال ناکام بود.دبیر شورای‌عالی امنیت ملی گفت: این بار هم سیستم‌های اطلاعاتی کشور با دقت احتمال بروز حادثه برای ایشان و محل بروز احتمالی حادثه را پیش بینی کرده بودند، اما به دلیل تواتر اخبار در طول این ۲۰ سال متاسفانه جدیت مورد نیاز اعمال نشد و این بار آنها موفق شدند، و اگر نه عملیات‌های ناکام فراوانی داشتند.عملیات بسیار پیچیده‌ای بود و با به کارگیری تجهیزات الکترونیکی رخ داد و هیچ فردی در صحنه حضور نداشت.
در همین حال  تلویزیون انگلیسی زبان پرس تی وی متعلق به صدا و سیمای جمهوری اسلامی  ایران گزارش داد که سلاح مورد استفاده در ترور شهید محسن فخری‌زاده در "اسرائیل" ساخته شده بود.   پرس تی وی به نقل از یک منبع که نخواست نامش فاش شود، گفت "سلاح‌ جمع‌آوری شده از "محل اقدام تروریستی" آرم دارد و مشخصات صنایع نظامی اسرائیل بر آن ثبت شده است".
بخش عربی شبکه العالم نیز  از وجود مدارک لازم برای اثبات دست داشتن اسرائیل در ترور دانشمند ایرانی خبر داد.
 یک منبع به شبکه العالم گفت: اسرائیل عناصر معاند ضد انقلاب اسلامی ایران را برای این عملیات به کار گرفته که نقش پشتیبانی و تدارک عملیات را بر عهده گرفته بودند.
این منبع همچنین تاکید کرده است که سلاح مورد استفاده در عملیات ترور دانشمند هسته ای ایران، ساخت اسرائیل بود و از طریق ماهوارهای کنترل می شد.
 درباره ترور به سرنخ‌های زیادی رسیدیم
وزیر اطلاعات با اشاره به تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) برای ناسایی عاملان ترور شهید فخری‌زاده گفت: در جریان بررسی ترور شهید فخری زاده به سرنخ‌های زیادی رسیدیم.
حجت‌الاسلام محمود علوی  افزود: بررسی‌های ما پس از ترور شهید فخری زاده آغاز شده است و بر همین اساس همکاران ما سرنخ های زیادی را به دست آوردند. در حال پیگیری تمام ابعاد هستند.
وی تصریح کرد: بخاطر ابعاد امنیتی تا روشن شدن تمامی ابعاد آن، امکان اطلاع رسانی وجود ندارد، ولی به محض روشن شدن ابعاد این موضوع، خدمت ملت عزیزایران اطلاع رسانی خواهد شد.
 دشمنان منتظر انتقام ما باشند
فرمانده کل سپاه تصریح کرد: دشمنان منتظر انتقام ما باشند اما زمان، مکان و کیفیت عمل را ما تعیین می‌کنیم ولی اصل واکنش و مجازات عاملان و آمران به قوت خود باقیست.
 سرلشکر حسین سلامی در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید محسن فخری زاده گفت: دشمنان منتظر انتقام ما باشند اما زمان، مکان و کیفیت عمل را ما تعیین می‌کنیم ولی اصل واکنش و مجازات عاملان و آمران به قوت خود باقیست.
 ملت ایران از انتقام دست برنمی‌دارند
سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز در این مراسم اظهار کرد: تروریست‌ها و دشمنان اسلام می‌خواهند حرکت نورانی ملت ایران را متوقف کنند، اما بدانند اگر قرار بود این اتفاق بیفتد در این چهل سال که ۱۷ هزار شهید ترور دادیم این حرکت متوقف می‌شد، اما امروز شاهد ادامه این حرکت ملت ایران هستیم.وی گفت: دشمنان ما از ترس مرگ دست به خودکشی زدند و بدانند که قطعاً تقاص خواهند داد.فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به دشمنان تصریح کرد: ملت ایران از انتقام دست برنخواهد داشت.
سردار حاجی زاده گفت: راه این شهید و دیگر شهدای ترور ادامه دارد و این شهادت‌ها رغبت و انگیزه دوستان و همکاران این شهید را برای ادامه راه او بیشتر خواهد کرد.
خاکسپاری پیکر شهید فخری زاده
 پیکر دانشمند شهید «محسن فخری‌زاده» روز دوشنبه با حضور فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح و خانواده معظم شهید در امامزاده صالح (ع) در تهران تشییع و به خاک سپرده شد.
وزیر دفاع:جنایتکاران را تا انتها تعقیب می‌کنیم
 وزیر دفاع با بیان اینکه هیچ جنایت، ترور و کار احمقانه‌ای بی‌پاسخ نخواهد ماند، گفت: جنایتکاران را تا انتها تعقیب می‌کنیم و امر فرماندهی کل قوا را اجرا خواهیم کرد.
 امیر سرتیپ امیر حاتمی  در مراسم تشییع پیکر شهید محسن فخری‌زاده اظهار کرد: ما امروز با شخصیتی وداع می‌کنیم که او از نوجوانی با خدای خود پیمان بست، پیمان راسخ ادای حق و بر این پیمان پای فشرد و استقامت کرد و امروز به آن پیمان وفا کرد و به شرف شهادت رسید. این شرف، آبرو و توفیق را به روح بلند این شهید صمیمانه تبریک می‌گویم.حاتمی گفت: فقدان او برای ما جانکاه است. اگر دشمنان رذیلانه دست به این جنایت نزده بودند و خون شهید ما را نریخته بودند چه بسا او در گمنامی از این دنیا می‌رفت اما امروز این شهید، که دیروز فقط الگوی جوانان و شاگردان و همراهان خود بود، امروز به همه جهان معرفی شد و او یک شخصیت جهانی است.وی تاکید کرد: دشمنان بدانند این اولین شکست آنهاست. اگر شهید ما را کشتند تا نام او از بین برود نام او بلندآوازه شد. شکست دوم دشمن آنجاست که می‌خواست بگوید شهید ما در مسیری قدم برمی‌داشت که به نفع ملت ایران نبود. با رمز و کلمه هسته‌ای تلاش کرد این حرف را بگوید و شهید ما را بنیانگذار برنامه هسته‌ای ایران معرفی کند. غافل از اینکه این نه تنها باعث این نمی‌شود که از این جمله ناراحت شود بلکه این باعث افتخار ملت ایران و وزارت دفاع است.
برچسب ها: محسن فخری زاده
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها