به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۰ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب : ۲۴۳۸۹۲

شکست غیرمنتظره بسکتبال ایران مقابل سوریه

شکست غیرمنتظره بسکتبال ایران مقابل سوریه
گروه ورزشی: تیم ملی بسکتبال ایران مقابل سوریه شکست خورد تا کار صعود به کاپ آسیا به پنجره سوم کشیده شود.به گزارش ایسنا، امروز (دوشنبه) ۱۰ آذر ۱۳۹۹، تیم ملی بسکتبال ایران مقابل سوریه با حساب ۷۰ بر ۷۷ شکست خورد تا برای صعود به کاپ آسیا به پنجره سوم امیدوار باشد. با نظر مهران شاهین طبع به عنوان سرمربی تیم ملی آرون گرامی‌پور، محمدحسن‌زاده، محمد جمشیدی، سجاد مشایخی و بهنام یخچالی  در ترکیب ابتدایی ایران قرار گرفتند.
 
نتایج چهار کوارتر بازی به شرح زیر رقم خورد:
کوارتر اول: ۲۱ _ ۲۱ تساوی 
بهنام یخچالی با یک پرتاب سه امتیازی اولین امتیاز ایران را در این مسابقه به دست آورد. دیدار این تیم‌ها پایاپای پیش رفت و در امتیاز ۱۱ برابر شدند.  در حالی که ایران در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ جلو بود، سعید داورپناه به جای جمشیدی به زمین آمد. جورج اری‌کل، ستاره سوریه در این کوارتر بود که حساب کار را به ۱۸ بر ۱۸ رساند. با خطا روی سجاد مشایخی سه پرتاب برای ایران به دست آمد که این بازیکن هر سه پرتاب خود را تبدیل به گل کرد اما در ثانیه‌های پایانی،  سوریه با پرتابی سه امتیازی حساب کار را به تساوی ۲۱ بر ۲۱ کشاند. 

کوارتر دوم: ۲۱ _ ۱۹ ایران 
 سعید داورپناه و مایک رستم‌پور با دو پرتاب سه امتیازی حساب کار را ۲۷ بر ۲۴ به سود ایران تغییر دادند. ملی‌پوشان ایران به تدریج ۳۴ بر ۲۴ برتری خود را حفظ کردند اما در ادامه ضعف عملکرد دفاعی آنها باعث شد تا حریف اختلاف امتیاز خود را کم کند و بازی در امتیاز ۳۷ بر ۳۵ به سود ایران دنبال شود. در ۴۰ ثانیه پایانی این کوارتر خطای بازیکن سوریه روی مشایخی باعث عصبانیت این بازیکن شد که داور بازی را آرام کرد. مهران شاهین طبع دو بار در این کوارتر درخواست وقت استراحت کرد و در نهایت نیمه اول با حساب ۴۲ بر ۴۰ به سود ایران تمام شد. 

کوارتر سوم: ۱۸ _ ۱۳ سوریه
دفاع ضعیف ایران در آغاز این کوارتر حساب کار را ۴۷ بر ۴۳ به سود سوریه تغییر داد. چندین پرتاب سه امتیازی ایران  برای جبران اختلاف امتیاز وارد سبد نشد و سوریه ۵۶ بر ۵۰  پیش افتاد. در ادامه فشار دفاعی ایران باعث شد تا حساب کار دقایقی ۵۶ بر ۵۴ به سود سوریه دنبال شود. حرکت دفاعی رستم‌پور باعث شد تا داور خطای غیرورزشی این بازیکن را اعلام  کند و دو پرتاب آزاد برای سوریه در نظر بگیرد که هر دوی آنها وارد سبد شد. در نهایت این کوارتر با برتری ۵۸ بر ۵۵ سوریه به پایان رسید. 

کوارتر چهارم: ۱۹ _ ۱۵ سوریه 
ایران در امتیاز ۵۸ بازی را به تساوی کشاند. در حالی که ایران برای کسب امتیاز به سوریه فشار می‌آورد، سرمربی سوریه در  حالی که  تیمش ۶۷ بر ۶۵ جلو بود، درخواست وقت استراحت کرد. در یک دقیقه پایانی سوریه ۷۱ بر ۶۸ تیم برتر میدان بود. در ثانیه‌های پایانی مهران شاهین طبع درخواست وقت استراحت کرد تا اختلاف امتیاز را کاهش دهد، در ادامه هم سرمربی سوریه درخواست وقت استراحت کرد.  شاهین طبع بار دیگر در ۱۱ ثانیه پایانی و در حالی که سوریه ۷۵ بر ۷۰ پیش بود، بار دیگر درخواست وقت استراحت کرد که تاثیری نداشت. جورج اری‌کل ستاره سوریه در این دیدار دو پرتاب آزاد خود را گل کرد و در نهایت سوریه با نتیجه ۷۷ بر ۷۰ و برای نخستین بار مقابل ایران به پیروزی رسید.

نتایج تیم ملی بسکتبال ایران در بازی​های پنجره اول و دوم انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱:
پنجره اول
ایران ۹۴ - ۴۸ سوریه
ایران ۹۵ - ۵۲ قطر
پنجره دوم
ایران ۷۱ - ۶۴ عربستان
ایران ۷۰ - ۷۷سوریه

نحوه صعود ایران:
رقابت‌های انتخابی بسکتبال کاپ آسیا در سه پنجره پیگیری می‌شود که تاکنون دو پنجره از این مسابقات برگزار شده است. ایران از چهار بازی خود (هر پنجره دو بازی) سه دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشته است.طبق قوانین این بازی‌ها دو تیم برتر هر گروه (A،B،C،D،E،F) به همراه بهترین تیم‌های سوم که در مرحله پلی‌آف مشخص خواهند شد، راهی رقابت‌های کاپ آسیا می‌شوند. با توجه به این قوانین، شاگردان مهران شاهین طبع ۳ برد کسب کرده‌اند و برای صعود باید به پنجره سوم این رقابت‌ها امیدوار باشند. تا پیش از این بازی تیم‌های سوریه، قطر و عربستان هر کدام با یک برد و دو باخت شرایط یکسانی را در جدول داشتند.تیم‌های قطر و عربستان هم باید تا لحظاتی دیگر به مصاف یکدیگر بروند که برنده آن بازی نیز می‌تواند شانس بیشتری برای صعود به دور بعد رقابت‌ها داشته باشد.با انجام دیدارهای امروز، تنها دو بازی دیگر در پنجره سوم برای هر یک از تیم های گروه E باقی مانده است.

مرحله سوم (از دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ تا سه‌شنبه ۵ اسفند)
پنجشنبه، ۳۰ بهمن: قطر - ایران
یک‌شنبه، ۳ اسفند: عربستان - ایران
برچسب ها: بسکتبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها