به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۹:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۲۰ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : ۲۴۵۴۵۵

چین دیپلمات‌ها و نمایندگان آمریکایی را تحریم کرد

چین دیپلمات‌ها و نمایندگان آمریکایی را تحریم کرد
گروه بین الملل: دیپلمات‌های آمریکایی برای سفر به هنگ‌کنگ و ماکائو نیاز به روادید دارند. این محدودیت و تحریم قانون‌گذاران آمریکایی واکنشی به "مداخلات" واشنگتن در هنگ‌کنگ اعلام شده است. آمریکا قبلا ۱۴عضو کنگره ملی چین را تحریم کرده بود.
دیپلمات‌های آمریکایی از رفت و آمد آزاد به هنگکنگ و ماکائو محروم شده و از این پس باید برای سفر روادید بگیرند. قانون‌گذاران آمریکایی و کارکنان موسسات دولتی نیز مشمول مجازات‌های تحریمی خواهند بود.
هوا چون ینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشستی مطبوعاتی از محدودیت‌های مسافرتی و تحریم مقامات آمریکایی خبر داد. او گفت این تصمیم به دلیل رفتارهای "زشت" واشنگتن در موضوع هنگ‌کنگ گرفته شده و نمایندگان مجلس، کارکنان دولت و شرکت‌های وابسته به دولت آمریکا و خویشاوندان درجه یک آنها را در بر خواهد گرفت.
سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که مداخلات آمریکا در هنگ‌کنگ، نافی منافع ملی کشورش است و سرپرست سفارتخانه واشنگتن در پکن نیز در اعتراض به این دخالت‌ها احضار شده‌ است.
دولت چین به این ترتیب به تحریم ۱۴ عضو کنگره ملی این کشور از سوی آمریکا واکنش نشان داده است. سه روز قبل، واشنگتن این افراد را به دلیل نقش آفرینی در رد صلاحیت قانون‌گذاران هنگ‌کنگی مخالف پکن، تحریم کرده بود.
تا کنون دیپلمات‌های آمریکایی و خانواده‌هایشان برای رفت و آمد به هنگ‌کنگ و ماکائو نیازی به ویزا نداشتند.
هنگ‌کنگ جزو قلمرو اداری چین محسوب می‌شود و پکن گروه‌های مخالف قیمومت این کشور بر هنگ‌کنگ را "برانداز"، "تجزیه‌طلب"، "توطئه‌گر" یا "تروریست" می‌نامد.
هنگ‌کنگ از میانه قرن ۱۹ میلادی تا سال ۱۹۹۷ مستعمره بریتانیا بود و از آن پس به جمهوری خلق چین ملحق شد. هنگ‌کنگ یک منطقه آزاد تجاری خودگردان است و برخلاف چین، ساکنان آن از حقوق شهروندی و آزادی‌های مدنی گسترده‌ای برخوردارند.
جنبش دمکراسی‌خواهی در هنگ‌کنگ از چهار سال قبل برای استقلال از قیمومیت چین به خیابان‌ها می‌آید. این جنبش به انتخابات مجلس قانون‌گذاری امید داشت، اما رئیس اجرایی هنگ‌کنگ این انتخابات را به دلیل شیوع کرونا به تعویق انداخت.
برچسب ها: چین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها