به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۲۳:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۲۲ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۲۴۵۶۵۴

قصد آمریكابرای فروش تسلیحات به مراکش

قصد آمریكابرای فروش  تسلیحات به مراکش
گروه بین الملل: دولت دونالد ترامپ  به کنگره آمریکا اطلاع داد که قصد دارد یک میلیارد دلار تسلیحات شامل پهپاد و تسلیحات هدایت دقیق به مراکش بفروشد.
 این تسلیحات  از جمله تسلیحات شامل فروش چهار فروند پهپاد «ام کیو- ۹ بی» ساخت جنرال اتمیک، هیل فایر و پاووی و همچنین تسلیحات هدایت دقیق ساخت شرکت‌های لاکهید مارتین، ریتون و بوئینگ خواهد بود.
خبر فروش تسلیحات آمریکایی در حالی منتشر شده است که رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد  مراکش و اسرائیل برای عادی‌سازی رابطه با یکدیگر توافق کرده‌اند.
دونالد ترامپ در توئیتی نوشت: «امروز گشایش تاریخی دیگری؛ دو دوست بزرگ (آمریکا)، اسرائیل و مراکش توافق کردند که مناسبات کامل دیپلماتیک برقرار کنند؛ گشایشی بزرگ در صلح خاورمیانه!»مراکش چهارمین کشور عربی است که در ماه‌های اخیر با تلاش‌ها و میانجیگری دونالد ترامپ آمریکا پس از امارات و بحرین و سودان، به راه برقراری (دوباره) مناسبات با اسرائیل افتاده است.آمریکا پس از برقراری روابط دیپلماتیک بین امارات و اسرائیل ، با فروش ۲۳ میلیارد سلاح به امارات موافقت کرد.
مطلع کردن کنگره بخشی از مراحل قانونی فروش تسلیحات به کشورهای خارجی است. سنای آمریکا فروش این تسلیحات را بررسی خواهد کرد.


 
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها