به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۱ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۲۴۸۸۰۵

برنامه بایدن برای واکسینه کردن آمریکایی‌ها

برنامه بایدن برای واکسینه کردن آمریکایی‌ها
گروه بین الملل: رئیس جمهور منتخب آمریکا با انتقاد از کندی دولت ترامپ در واکسیناسیون کرونا می‌خواهد به این کار شتاب بخشد. کارگروه کرونای کاخ سفید وعده داده بود تا پایان سال ۲۰ میلیون شهروند آمریکا واکسینه شوند که به نظر قابل تحقق نیست.
بیش از دو هفته از تزریق نخستین واکسن کرونا به یک پرستار آمریکایی می‌گذرد، با این همه شواهد حاکی است که وعده کارگروه کرونای کاخ سفید برای واکسینه کردن ۲۰ میلیون نفر تا پایان سال قابل تحقق نیست.
داده‌های وزارت بهداشت ایالات متحده نشان می‌دهد که تا سی‌ام دسامبر در این کشور حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار واکسن بیشتر تزریق نشده است.برنامه تولید و توزیع واکسن کرونا نیز آنطور که پیش‌بینی می‌شد پیش نرفته است. وزارت بهداشت آمریکا قصد داشت تا پایان سال ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا را بین ایالت‌های مختلف توزیع کند، این میزان تا کنون حدود ۱۱ میلیون بیشتر نبوده است.جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده  برنامه واکسیناسیون در دولت خود، که کارش را به طور رسمی کمتر از دو هفته دیگر آغاز می‌کند، تشریح کرد.
او با انتقاد از کندی پیشرفت کار در دولت دونالد ترامپ تاکید کرده که با این روند واکسینه کردن همه شهروندان آمریکا ماه‌ها و بلکه سال‌ها طول خواهد کشید.
بایدن با تکرار وعده‌ای که سه هفته پیش هم اعلام کرده بود می‌گوید هدف دولت آینده واکسینه کردن یک میلیون نفر در روز است. او قصد دارد با تصویب قانونی برای حمایت از شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات ایمنی و پزشکی به تقویت زیرساخت‌ها برای شتاب بخشیدن به روند واکسیناسیون اقدام کند.رئیس جمهور منتخب آمریکا در سخنرانی خود بارها بر رعایت دستورالعل‌های بهداشتی، به خصوص استفاده از ماسک برای مقابله با شیوع گسترده ویروس کرونا و بیماری کووید۱۹ تاکید کرد.
او هشدار داد که آمریکا احتمالا در هفته‌های آینده درگیر شدیدترین موج پاندمی خواهد بود. در روزها و هفته‌های گذشته شیوع کرونا در آمریکا بارها رکوردهای جدیدی برجا گذشته و شمار مبتلایان جدید در روز از صد هزار نفر و تعداد قربانیان از سه هزار نفر فراتر رفت.
در همین حال نخستین مورد ابتلا به ویروس جهش‌یافته کرونا، که قبلا در بریتانیا مشاهده شده بود، در ایالت کلرادو شناسایی شد. این ویروس جهش‌یافته قدرت سرایت بیشتری دارد اما مطابق یافته‌های تاکنونی کشندگی آن بیشتر نیست و واکسن‌های موجود در برابر آنها هم ایمنی ایجاد می‌کنند.
آمریکا در حال حاضر درگیرترین کشور جهان با پاندمی کرونا به شمار می‌رود. تا ظهر چهارشنبه  بیش از ۱۹ میلیون و ۵۱۶ هزار مورد ابتلا در ایالات متحده شناسایی شده و فراتر از ۳۳۸ هزار و ۶۵۰ مبتلا جان خود را از دست داده‌اند.

 
برچسب ها: بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها