به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ساعت ۰۱:۲۶
کد مطلب : ۲۴۹۴۱۴

یک رکورد تاریخی جدید برای مسی در لالیگا

یک رکورد تاریخی جدید برای مسی در لالیگا
گروه ورزشی: یک رکورد دیگر به رکوردهای بی شمار لیونل مسی در فوتبال اسپانیا اضافه شد. لیونل مسی دیشب با حضور در ترکیب بارسا برابر اوئسکا به یک رکورد تاریخی در لالیگا رسید.
او اکنون نخستین بازیکن خارجی تاریخ لالیگاست که در این رقابت ها به رکورد 500 بازی دست پیدا می‌کند. مسی برای رسیدن به رکورد 622 بازی آندونی زوبی زارتا(رکورددار بازی در لالیگا) حداقل باید تا 2024 در بارسلونا بماند.مسی در بازی دیشب موفق شد پاس گل شماره 300 دوران حرفه‌ای‌اش را نیز بدهد. روی پاس او فرانکی دی یونگ توانست تک گل آبی اناری‌ها در نیمه اول را به ثمر برساند.
مسی 260 پاس گل با پیراهن بارسا و 40 پاس گل با پیراهن تیم ملی آرژانتین ارسال کرده است. تاکنون لوئیس سوارز و نیمار با 39 و 20 بار استفاده از پاس‌های گل مسی بیشترین سود را از فوق ستاره آرژانتینی برده‌اند. پدرو رودریگز هم 18 بار روی پاس‌های مسی گلزنی کرده است.مسی تاکنون 500 بازی در لالیگا، 147 در لیگ قهرمانان اروپا، 75 بازی در کوپا دل ری، 19 بازی در سوپرکاپ اسپانیا، 5 بازی در جام جهانی باشگاه‌ها و 4 بازی در سوپرکاپ اروپا انجام داده است.
کاپیتان بارسا در این 750 بازی توانسته 644 گل به ثمر برساند و برترین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا به حساب می‌آید. او اخیرا و پس از گلزنی به وایادولید از رکورد پله هم پیشی گرفت که توانسته بود رکورد گلزنی برای یک باشگاه را با به ثمر رساندن 643 گل را برای 40 سال به نام خود ثبت کند.


 
برچسب ها: لیونل مسی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها