به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۲۴۹۶۲
استفاده از پهباددربرزیل و ژاپن برای کشاورزی

كشاورزي؛ خوش‌آتیه‌ترین بازار برای پهپادها

گروه علمی و فناوری: خوش‌آتیه‌ترین بازار برای پهپاد‌ها،‌ کشاورزی معرفی شد.
كشاورزي؛ خوش‌آتیه‌ترین بازار برای پهپادها
به باور کارشناسان، کشاورزی، خوش‌آتیه‌ترین بازار تجاری برای پهپادهاست، زیرا این فناوری برای مزارع بزرگ و نواحی روستایی وسیع، جایی که مالکیت خصوصی و ایمنی کمتر اهمیت دارد، بسیاری مناسب است. مزرعه‌داران، محققان و شرکت‌ها در حال حاضر در حال طراحی سیستم‌های هوانوردی بدون‌سرنشین و مجهز به دوربین‌ها و دیگر حسگرها هستند تا از آنها برای بررسی محصولات، نظارت بر بیماری‌های گیاهی یا افشانه‌کردن حشره‌کش‌ها و کودها استفاده کنند.

پهپادها هم‌اکنون در ژاپن و برزیل در حوزه کشاورزی به کار می‌روند. این سامانه‌ها دارای کارکردهای دیگری نیز هستند که از آن میان می‌توان به دورکردن پرندگان از مزارع، گرده‌افشانی درختان، بررسی‌ امکان بارش برف به منظور پیش‌بینی ذخیره آب، نظارت بر آبیاری یا کاشت و برداشت محصولات اشاره کرد. فناوری مزبور با ارتقای سلامت محصول، ارتقای عملیات مدیریت مزرعه، کاهش قیمت‌ها و افزایش تولیدات می‌تواند کشاورزی را دستخوش انقلاب کند.

تاکنون پهپادها در آمریکا عمدتا توسط ارتش به کار رفته‌اند و بسیاری به دنبال یافتن کاربردهای دیگر برای آنها هستند، اما این امکان به دلیل وجود مقرراتی در استفاده از هوافضا و همچنین دغدغه‌های مالکیت خصوصی با محدودیت‌هایی مواجه است. هم‌اکنون سازمان هوانوردی آمریکا امکان استفاده تجاری از پهپادها را نمی‌دهد و تاجران و محققان فقط می‌توانند با وجود گواهی‌نامه‌های آزمایشگاهی ویژه برای تحقیق و توسعه، نمایش‌های هوایی یا آموزش خدمه از آن‌ها استفاده کنند.