به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۹ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : ۲۵۱۹۳۶
بازداشت حسام عقبایی و پلمپ برخی بنگاه های املاک در کشور، داستان تخلفات برخی دلالان املاک را وارد فاز تازه ای کرده است

آیا رییس اتحادیه املاک منجی صنف خود خواهد شد؟

آیا رییس اتحادیه املاک منجی صنف خود خواهد شد؟
گروه اقتصادی: در حالی که ظهر امروز مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران، از دستگیری معاونش حسام عقبایی، نایب رییس این اتحادیه خبر داد، خبرهای پراکنده حکایت از حضور نیروهای امنیتی در برخی دفاتر و بنگاه های املاک و بازداشت شماری از مشاوران و دلالان دارند. اتفاقی که در پی تلاش برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای شناسایی و معرفی عوامل فسادزا در حوزه مسکن در کشور، ارزیابی می شود.
به گزارش بهارنیوز، تلاقی انتشار این دو خبر در یک روز، یعنی دستگیری حسام عقبایی و پلمپ تعدادی از بنگاه های مسکن که در ابتدا در استان زنجان رسانه ای شد، ظاهرا گواهی است بر پافشاری جدی نمایندگان مجلس بر ماجرای وجود و بروز برخی مفسده ها در اتحادیه املاک و نیز شماری از بنگاه های معاملات ملکی در سراسر کشور.
ظاهرا ماجرا از این قرار است که تعدادی از مشاوران املاک در بسیاری از استان های کشور در اقداماتی یکپارچه، دست به یک شبکه سازی گسترده در میان خود زده اند که انجام خرید و فروش های از پیش تعیین شده و هماهنگ،بازارگرمی های ساختگی،زد و بندهای عجیب و غریب و گاه کلاهبردارانه در پروژه های مشارکت در ساخت، تخلف در نرخ گذاری مسکن و تعرفه گذاری سرسام آور کمیسیون های معاملات،تنها بخشی از این تخلفات است.
برخی کارشناسان حوزه مسکن به ویژه در پایتخت، خبر بازداشت روز گذشته حسام عقبایی و پلمپ دفاتر املاک در بعضی استان ها را هم ارز با یکدیگر می دانند و معتقدند این بازداشت، حواشی غیرمنتظره ای را برای حوزه مسکن و املاک در کشور با خود همراه خواهد داشت.
شاید زمانی که اقبال شاکری چندی پیش سخن از فسادزا بودن بعضی فعالیت ها در اتحادیه املاک و شماری از بنگاه های معاملات ملکی در مناظره اش با حسام عقبایی می گفت، از اتفاقاتی در پس پرده خبر داشت که اصحاب رسانه و افکار عمومی از آنها بی خبر بوده اند.
اکنون و در شرایطی که حسام عقبایی در بازداشت به سر می برد، زمان آن است که مصطفی قلی خسروی به عنوان رییس اتحادیه املاک پایتخت، به دفاع از عملکرد اتحادیه تحت مدیریتش و نیز هم صنف هایی بپردازد که حتی اگر تنها بعضی از آنها تخلفاتی کرده باشند، اما کلیت صنف شان با اتهاماتی جنجال برانگیز روبروست.
شاید وقت آن رسیده که این مدیر پرسابقه بدنه نهادهای صنفی کشور که عده ای او را پدرمشاوره املاک نوین در ایران می خوانند، برای گریز از اتهاماتی که متوجه همکارانش شده، ناگزیر باشد به بیان بی پرده حقایق بپردازد؛ حقایقی درباره اینکه حسام عقبایی از کجا آمده و پله های یک نهاد صنفی بسیار مهم و اثرگذار مانند اتحادیه املاک را چگونه ده تا یکی بالا آمده است که حالا با موجی از اتهامات مالی و فساد اقتصادی روبروست؟!
آقای خسروی البته در یک گفت و گوی رسانه ای تاکید کرده ماجرای بازداشت حسام عقبایی به وی ربطی ندارد، چرا که هر کس باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها