به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : ۲۵۲۱۲۳

ویروس کرونا هوای زمین را خنک کرد

ویروس کرونا هوای زمین را خنک کرد
گروه علمی: شیوع ویروس کرونا در کنار تمام زیانها و مرگ و میرهایی که به همراه داشت به کنترل گرما زمین کمک کرد.از مضرات شیوع ویروس کرونا بسیار بیان شده و باعث مرگ انسانهای زیادی در زمین شده است. اما در کنار این آثار مخرب توانسته اندکی به محیط زیست کمک کند و بخشی از این آثار به کنترل گرمای زمین مربوط می‌شود.
دانشمندان آژانس بین‌المللی انرژی معتقدند طی بررسی‌های انجام شده و کسب آمار مقایسه‌ای سال 2020 نسبت به سال گذشته گرمای زمین تا اندازه‌ای کنترل شده است.این دانشمندان کنترل گرمای زمین را ناشی از کاهش 10 درصدی گاز سمی متان در جو می‌دانند.در واقع شیوع ویروس کرونا باعث شده است رفت‌وآمدها و فعالیتهای انسانی و شغلی تا میزان زیادی کاهش پیدا کرده و در نتیجه گاز متان در سال 2020 نسبت به سال 2019 تا حدود 10 درصد کاهش تولید داشته باشد.متان بر اثر فعالیت‌های شرکتهای نفتی و گازی تولید می‌شود و با توجه به کاهش تقاضای نفت و گاز، میزان تولید هم کاسته شده و در نهایت گاز متان کمتری به جو فرستاده شده است.تولید گاز متان در سال 2020 حدود 70 میلیون تن بوده است که از منابعی چون فعالیتهای کشاورزی (حدود 25 درصد تولید) و نشست گاز ناشی از استخراج، تولید و توزیع گاز و نفت (حدود 60 درصد) بوده است.لازم به ذکر گازهای اصلی که با اثر گلخانه‌ای خود باعث گرمای زمین می‌شوند اول دی اکسید کربن و بعد گاز متان است. متان زودتر از دی اکسید کربن از چرخه زیست خارج می شود اما اثر جذب گرمایی بالاتری دارد.طبق اخطار آژانس بین‌المللی انرژی احتمال دارد با مهار ویروس کرونا انتشار گاز متان در جهان روند گسترده تری پیدا کند و باعث گرمایش فزاینده زمین شود.
برچسب ها: ویروس کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها