به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۲ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب : ۲۵۶۵۵
برای 5 سال به شکل طبیعی کار خواهد کرد

کاشت نخستین قلب مصنوعی «شبه واقعی»

گروه علمي:‌ یک تیم پزشکی فرانسوی در بیمارستان " ژرژ پمپیدو " پاریس موفق شد نخستین قلب مصنوعی، که تا حدود زیادی شبیه قلب‌های واقعی است، را به بدن یک بیمار پیوند بزند.
کاشت نخستین قلب مصنوعی «شبه واقعی»
به گزارش العربيه و به نقل از رویترز این قلب که در بدن یک بیمار هفتاد ساله کاشته شده، می‌تواند برای پنج سال به شکل طبیعی کار کند. شرکت فرانسوی "کارمات" که در ساخت قلب‌های مصنوعی تخصص دارد، گفت که این قلب با قلب های واقعی درون بدن انسان قابل مقایسه است. پزشکان فرانسوی می‌گویند مردی که قلب مصنوعی در بدن او قرار گرفته بیدار است و صحبت می‌‌کند و در واحد مراقبت‌های ویژه تحت نظر قرار دارد.

بر اساس این گزارش شرکت فرانسوی "کارمات" در ماه سپتامبر گذشته مجوز لازم برای آزمایش قلب مصنوعی‌اش را بر روی این بیمار دریافت کرده بود. دکتر فیلیپ پولینی یکی از پزشکان تیم شرکت کارمات اظهار داشت: این عمل نخستین بار است که در جهان صورت می گیرد و به شرایط کاملا طبیعی انجام گرفت. وی در عین حال اظهار داشت که باید مدت بیشتری صبر کرد تا نتیجه نهایی مشخص شود. دکتر فلیپ فاش کرد که شرکت کارمات در نظر دارد تا کاشت این نوع قلب‌ها را در خارج از فرانسه و از جمله در لهستان تجربه کند.

مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۲ ۱۹:۴۱
افرین بر سازندگانش به امید اینده بهتر برای هر انسان (191180)