به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۲ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۲۵۷۵۸۶
رئیس جمهوری چه چیزی دارد که همه برای آن خودکشی می‌کنند؟

باید به فکر مشكلات کشور باشیم

باید به فکر  مشكلات کشور باشیم
گروه سیاسی:  یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم در روزهای نخست با آقای میرسلیم برخورد کرد چرا که می‌گفت کسی که معاونش پرونده در قوه قضائیه دارد اساساً صلاحیت اینکه بخواهد ریاست مجلس را بر عهده بگیرد ندارد و نباید اجازه داد چنین اتفاقی بیفتد.
پروانه سلحشوری در پاسخ به سوالی در خصوص ارزیابی عملکرد محمدباقر قالیباف در سمت ریاست مجلس شورای اسلامی و همچنین حاشیه‌های پیش آمده از سوی برخی نمایندگان مجلس یازدهم گفت: ابتدا باید نکته‌ای یادآوری کنم؛ هنگامی که می‌گویم مجلس مقصود مجموعه کسانی است که در آنجا هستند و الا می‌دانیم که هستند نمایندگان خوب و توانمندی که فعالانه تلاش می‌کنند اما به خاطر این که در مقابل افرادی که اکثریت مجلس در دست‌شان است کم تعداد هستند راه به جایی نمی‌برند، زیرا در مجلس این اعداد هستند که حرف اول را می‌زنند.
وی ادامه داد: حتی اگر نمایندگانی متعهد و آگاه به وظایف خودشان در مجلس حضور داشته باشند باز هم با توجه به این که تعدادشان کم است نمی‌توانند حرفشان را به کرسی بنشانند، بنابراین در بعضی از مواقع رفتارهایی را مشاهده می‌کنیم که به پای کل ماهیت مجلس گذاشته می‌شود.اگر خاطرتان باشد، همان روزهای اول به گونه‌ای با آقای میرسلیم به عنوان شخصی که سال‌های زیادی از عمرش را در صنعت گذارنده است و همه ایشان را به سلامت اقتصا‌دی می‌شناسند، رفتار کردند که منجر به انزوا کشیدن ایشان شد در حالی که حرفی که ایشان بر زبان آوردند این بود که کسی که معاونش پرونده در قوه قضائیه دارد اساساً صلاحیت اینکه بخواهد ریاست مجلس را بر عهده بگیرد ندارد و نباید اجازه داد چنین اتفاقی بیفتد؛ اما چه می‌شود کرد که سیاست ما چه در مجلس و چه در جاهای دیگر مبنی بر شایسته سالاری نیست.این نماینده ادوار مجلس  گفت: این روزها علاوه بر این که مشاهده می‌کنیم تصمیم گیری در مجلس شورای اسلامی ایرادات محتوایی دارد، همچنین به طور مرتب شاهد گاف‌هایی توسط رئیس مجلس و بعضی از نمایندگان هستیم که اگر مجلس قبلی بود شاید از طرف شبکه‌های رسانه‌ای که از سوی جریان مخالف مجلس وجود داشت، نمایندگان را با اتهامات متعددی روبه‌رو می‌کرد اما از آنجایی که در این دوره نمایندگان حمایت می‌شوند حتی نه تنها اشکالات و اشتباهات‌شان را گوشزد نمی‌کنند و تذکری به ایشان نمی‌دهند بلکه این اقدامات برای آن‌ها به نوعی توجیح نیز می‌‌شود.سلحشوری با اشاره به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به روسیه گفت: رفتارهایی که در سفر اخیر رئیس مجلس به مسکو مشاهده کردیم واقعاً در شأن رئیس قوه نبود؛ به خصوص آن قسمتی که ایشان دست هایشان را روی هم گذاشته بودند و مانند یک بچه مطیع رفتار می‌کردند به شدت تحقیر آمیز بود. بهتر از من می‌دانید در دنیای دیپلماسی و سیاست هر حالتی که انسان در بدنش می گیرد معنای خودش را دارد.وی افزود: بنده با دیدن رفتارهای رئیس مجلس بسیار حسرت خوردم چرا که این خضوع و خشوع باید در مقابل مردم مملکت صورت گیرد و اتفاقاً در مقابل بیگانگان باید سرفراز و مقتدر رفتار کنیم. متاسفانه باید بگویم با رفتارهایی که رئیس مجلس داشتند از رهبری هزینه کردند و بعداً هم مشاهده کردیم که حسین شریعتمداری گفت اصل این سفر برای بردن پیام‌رهبری نبوده است و این نشان می دهد این‌ها حتی حاضر هستند از رهبری هم برای اهداف خودشان هزینه کند. ایشان در این سفر رفتارهایی را انجام دادند که نه نتها عزت‌ خودشان بلکه عزت یکی از ارکان‌های نظام را نیز زیر سوال برد؛ واقعا شایسته بود ایشان برای این کارشان تذکر بگیرند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.
نماینده تهران در مجلس دهم خاطر نشان کرد: مانده‌ام در شرایطی که کشور از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در حالت بدی به سر می‌برد، این همه رقابت برای ریاست جمهوری چیست؟ مگر ریاست جمهوری چه چیزی دارد که همه برای آن خودکشی می‌کنند؟وی ادامه داد:  امروز یکی از قوای مهم در دست آقای قالیباف است .آقای رفسنجانی هنگامی که رئیس مجلس شد بسیار مقتدر بودند، یا آقای لاریجانی کم اقتدار نداشتند؛ کاری ندارم که ایشان متعلق به چه جناحی بودند اما به خوبی می توانستند صحن را مدیریت کنند. خاطرم هست روزی گفتم که لاریجانی هر چیزی را که بخواهد می گذارد تصویب شود و هر چیزی را که نخواهد نمی‌گذارد؛ بعدا ایشان من گفت که چرا درباره من چنین حرفی می‌زنی؟ گفتم مگر دروغ گفته‌ام همیشه سبک شما همین است اما با این وجود شما وقتی ریاست آقای لاریجانی را با آقای قالیباف مقایسه می‌کنید متوجه می‌شوید در مدیریت صحن ایشان بسیار موفق بودند.
این فعال سیاسی گفت: نکته دیگری که در صحبت‌هایم در خصوص عملکرد مجلس به آن اشاره کردم بحث محتوایی است که به شدت عملکرد نمایندگان را زیر سوال برده است. برای مثال در بحث رای دادن به لایحه بودجه، نمایندگان به لایحه‌ای که توسط خودشان در کمیسیون تلفیق مصوب شده بود رأی ندادند! سوال اینجاست چرا به چیزی که خودشان مصوب کردند رای ندادند؟
وی ادامه داد: مجلس یازدهم یکدست است اینگونه نیست که بگوییم اختلاف آرا وجود دارد؛ در مجلس دهم سه گروه متفاوت وجود داشت و مستقلین نقش بالاسر را در آن بازی می کردند، یعنی ممکن بود در کمیسیون تلفیق لایحه تصویب شود اما تعداد آرای نمایندگان متفق‌القول نبود، اما نمایندگان مجلس یازدهم که با هم یکدست هستند و هر چیزی را که می‌خواهند تصویب می‌کنند و هر چیزی را که نمی‌خواهند تصویب نمی‌کنند و این رفتارهایشان نشان می‌دهد که سیاست شان چیست و به کدام سمت می خواهند بروند.
وی افزود: امروز کشور دارای مشکلات اقتصادی و معیشتی است و باید به آن‌ها فکر کنیم اما اقتدار و عزت ملی ما بسیار مهم است و همه قوا و ارکان نظام باید این امر را جدی بگیرند و با رفتارهای‌شان این عزت را زیر سوال نبرند.

 
مرجع : ایلنا
برچسب ها: انتخابات

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ ۲۱:۳۶
مسعول ناکارامد زیادهیچ توقعی دیگرازاینها نداریم هرکاری میخان بکنند سزاشون باخدا وخداوندیکروزی زورقدرت راازشون خاهد گرفت چونکه فقرفساددرجامعه بوجود اورده اند (370254)
۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ۰۷:۱۵
این همه رقابت برای ریاست جمهوری چیست؟ مگر ریاست جمهوری چه چیزی دارد که همه برای آن خودکشی می‌کنند؟
همانند نمایندگی مجلس هم نان دارد و هم آب و هم ...داردکه امثال شما سا لهاست دنبالش هستند و الان هم بد جوری... (370256)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها