به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۸ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۲۵۸۶۱۷
در حالیکه در آبان سال جاری گفته بود: «دولت ارز را گران نکرده است.»

رئیس دفتر روحانی:‌ دلار را گران کردیم تا کشور را اداره کنیم

رئیس دفتر روحانی:‌ دلار را گران کردیم تا کشور را اداره کنیم
گروه اقتصادی: رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: روزهایی را پشت سر گذاشتیم که زیر ۱۰۰ هزار بشکه فروش نفت داشتیم و نمی‌توانسیم حتی پول آن را جابجا کنیم، با این وجود ناچار بودیم فضایی را در کشور ایجاد کنیم که کمبود کالایی نداشته باشیم.
محمود واعظی ادامه داد:«متاسفانه با واقعیتی روبرو شدیم که نه می خواستیم، نه اشتباهی کردیم و نه به استقبال آن رفتیم که چهار سال پیش دیوانه ای در آمریکا رای آورد و آنچه با تحریک صهونیست ها علیه ایران انجام داد، با هیچ کشوری انجام نداد و با یک جنگ روانی و اقتصادی فشار حداکثری به کشور وارد کرد.واعظی با بیان اینکه طی سه سال گذشته کشور با یک جنگ تمام عیار اقتصادی روبرو بود، گفت: باید ارزی که صادرکنندگان کالا با آن صادر می کردند را به بانک مرکزی باز می گرداندیم تا کالای اساسی برای سفره های مردم می خریدیم.وی با بیان اینکه زمانی که این جنگ به کشور تحمیل شد، روزانه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت می فروختیم، گفت: اما در این دوران، روزهایی را پشت سر گذاشتیم که زیر ۱۰۰ هزار بشکه فروش نفت داشتیم و نمی توانستیم حتی پول آن را جابجا کنیم، با این وجود ناچار بودیم فضایی را در کشور ایجاد کنیم که کمبود کالایی نداشته باشیم تا دشمن از این فضا سوء استفاده نکند. در این شرایط ناچار شدیم طی سه سال گذشته از ارز صادرکنندگان استفاده کنیم که به گفته دشمنان، فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است و ما توانستیم با ارز صادراتی صادرکنندگان بخشی از مشکلات سفره و معیشت مردم را حل کنیم. وی با تاکید بر اینکه از نظر اقتصادی نرخ ارز ایران ۲۵ یا ۲۷ هزار تومان نیست، گفت: ما این کار را کردیم تا بتوانیم اقتصاد کشور را اداره کنیم تا امروز دشمنان بگویند که فشار حداکثری شکست خورده و آنها به دنبال حل مسائل هستند و امروز ایران از موضع قدرت است. واعظی با بیان اینکه خرابی، خونریزی و ... جنگ نظامی مشخص و انتظارات مردم از حکومت کم است، گفت: اما در جنگ اقتصادی اینگونه نیست و انتظارات همچنان زیاد است. وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه شرایط در حال تغییر است، گفت: اگرچه تحریم ها کاهش نیافته، اما اکنون فروش و صادرات نفت در کشور روان شده است و امیدواریم این شرایط را پیش ببریم. وی اضافه کرد: کشور زمانی که نیاز به ارز دارد یا باید از کشور خارجی استقراض کند و یا از صادرکنندگان یا تولیدکنندگان، که انتخاب ما شما بودید، ارز بگیرد.

گفتنی اینکه، واعظی، در تاریخ ۱۹ آبان سال جاری گفته بود: دولت ارز را گران نکرده است!

 

یوسف
Germany
۱۳۹۹/۱۲/۰۸ ۱۵:۲۷
جلوی رانت خواری ودلارهای به خارج رفته وبرنگشته را میگرفتید مملکت اداره میشد۔ (370418)
۱
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۱۲/۰۸ ۱۹:۴۸
بی صداقتی یکی از مشکلات اصلی است (370421)
۱۳۹۹/۱۲/۰۸ ۲۰:۲۹
تشکر از رئیس دفتر رئیس جمهور که به فکر مردم نیستند،مرغ کیلو31تومن،گوشت140تومن،برنج کیلو 35تومن،میوه جات بماند.دم عید بدتر خواهد شد (370422)
۱۳۹۹/۱۲/۰۸ ۲۱:۱۴
خدا لعنتتون کنه همینجور جیب مردم را خالی کردید با پولشویی گوخ تو اون قوانینتون کشور را خوردید چشمتون به دارایی مردمه چقدر پستیت (370426)
۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ۰۹:۰۲
به همین خاطر ارز کشور را سرازیر کردید به برخی صرافی ها وخیابان استامبول (370433)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها