به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۸ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۲۵۸۶۳۱

صدور حکمی درباره روسری در اروپا

صدور حکمی درباره روسری در اروپا
گروه بین الملل: دیوان دادگستری اتحادیه اروپا اعلام کرد، ممنوعیت پوشش روسری در محل کار با قوانین اتحادیه اروپا سازگار است.
این حکم بعد از آن اعلام شد که در پی شکایت دو زن مسلمان،‌ دو دادگاه کار در آلمان رأی این دیوان را جویا شدند.دیوان دادگستری اتحادیه اروپا اعلام کرد، ممنوعیت پوشش روسری در محل کار با قوانین اتحادیه اروپا سازگار است طبق حکم دیوان دادگستری اتحادیه اروپا، ممنوعیت استفاده علنی از نمادهای سیاسی یا مذهبی در محل کار به معنای تبعیض در میان کارکنان بر اساس باورهای مذهبی یا عقیدتی آن‌ها نیست.
دو دادگاه فدرال کار در ارفورت و دادگاه کار در هامبورگ آلمان با رجوع به دیوان دادگستری اتحادیه اروپا خواستار مقایسه وزن حقوقی مفاهیمی مانند آزادی مذهب، بی‌طرفی و رفتار برابر با یکدیگر شدند.علت چنین اقدامی رسیدگی به شکایت دو زن مسلمان بود که می‌خواستند با روسری در یک مهد کودک و فروشگاه لوازم بهداشتی که بی‌طرفی عقیدتی در آن حاکم بود کار کنند ولی کارفرمایانشان پوشیدن روسری را ممنوع کرده بودند.حکم دیوان دادگستری اتحادیه اروپا لازم‌الاجرا نیست. اما در گذشته قضات در تصمیم‌های خود اغلب پیرو این آرا بوده‌اند.

 
برچسب ها: اروپا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها