به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۲۵۸۹۷۲

آیا قیمت بی ام و x4 به مشخصات آن می‌ارزد؟

گروه اقتصادی: آلمان یکی از برترین تولیدکنندگان خودرو در سطح دنیاست که کمتر کسی را می‌توان یافت که به تولیدات این کشور علاقه نداشته باشد. از تولیدکنندگان برجسته این کشور بی ام دبلیو یا به عبارتی بی ام و است.
آیا قیمت بی ام و x4 به مشخصات آن می‌ارزد؟
محصولات زیبا و پرطرفدار این خودروساز را می‌توان در تمام نقاط دنیا یافت. یکی از پرطرفدارترین تولیدات این کمپانی بی ام و x4 است که از دسته خودروهای کراس‌اوور کوپه است. هدف این مقاله بررسی آپشن‌های این خودرو و قیمت بی ام و x4 در برابر آپشن‌های ارائه‌شده است پس لطفاً تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

قیمت بی ام و x4 در چه رنجی است؟
پیش از معرفی آپشن‌های خودروی بی ام و x4 ابتدا باید در مورد قیمت مدل‌های مختلف آن اطلاعاتی ارائه شود. این خودرو در سال 2014 معرفی و به بازار عرضه شد. بی ام و x4 که از پرطرفدارترین مدل‌های تولیدکننده آلمانی است به بازار ایران نیز راه پیدا کرد و مدل‌های 2015 تا 2017 آن را می‌توان در داخل کشور پیدا کرد. قیمت‌های درج‌شده در این قسمت با استفاده از ابزار تعیین قیمت سایت همراه مکانیک و بر اساس قیمت روز سوم اسفندماه 1399 به‌دست‌آمده است. مجموعه همراه مکانیک خدمات زیادی درزمینه خرید و فروش خودرو به کاربران ارائه می‌دهد که ازجمله این خدمات می‌توان به ابزار تعیین قیمت آنلاین، امکان خریدوفروش خودرو در داخل سایت و همچنین استفاده از نمایشگاه خودرو آنلاین اشاره کرد. قیمت مدل‌های مختلف خودرو بی ام و x4 در جدول زیر آورده شده است:
این جدول قیمت‌ بی ام و x4 مربوط به 3 اسفندماه 99 هستند و با استفاده از سایت همراه مکانیک در صفحه قیمت بی ام و x4 از این صفحه استخراج شده‌اند:
 
مدل خودرو قیمت (میلیون تومان)
بی ام و x4 مدل 2015 فول 2،550
بی ام و x4 مدل 2016 فول 2،850
بی ام و x4 مدل 2017 فول وارداتی 3،150
بی ام و x4 مدل 2017 فول شرکتی 3،250
بی ام و x4 مدل 2015 نیمه‌فول 2،250
بی ام و x4 مدل 2016 نیمه‌فول 2،650
 
 
پس از ارائه قیمت‌ها نوبت به بررسی مشخصات خودرو و آپشن‌های ارائه‌شده در آن می‌رسد.

مشخصات فنی بی ام و x4
بی ام و x4 دارای 6 نوع پیشرانه مختلف است که در بازار ایران تنها یک نوع آن‌که بانام xDrive 28i شناخته می‌شود، وجود دارد. این موضوع به دلیل قوانین سخت‌گیرانه واردات خودرو به داخل کشور است. این ورژن دارای یک سیستم پیشرانه 2 لیتری است که قدرت 241 اسب بخار و بیشینه گشتاور 350 نیوتون متر را در اختیار خودروی 1845 کیلوگرمی قرار می‌دهد. این قدرت تولیدی از طریق یک جعبه‌دنده 8 سرعته به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. کراس‌اوور آلمانی توانایی دستیابی به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را تنها در 4/6 ثانیه دارد. مصرف سوخت این خودرو بسیار کم است و مصرف سوخت ترکیبی آن تنها 3/7 لیتر به ازای پیمایش هر 100 کیلومتر اعلام ‌شده است. تنفس این خودرو از طریق یک سیستم توربو شارژ با مجرای ورودی دوگانه صورت می‌گیرد.

آپشن‌های خودرو بی ام و x4
خودروهای آلمانی معمولاً امکانات رفاهی و ایمنی زیادی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهند. بی ام و x4 نیز از این قضیه مستثنا نیست و همین موضوع تأثیر زیادی بر قیمت بی ام و x4 دارد. این خودرو در تیپ‌های مختلفی تولید و روانه بازار شده است که ازنظر امکانات تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. در این مقاله مدل فول آپشن آن را که بانام هفت رادار شناخته می‌شود بررسی می‌کنیم.

امکانات ایمنی بی ام و x4
همان‌طور که گفته شد بی ام و x4 فول آپشن بانام هفت رادار نیز شناخته می‌شود گه این نام برگرفته از هفت آپشن خاصی است که در این خودرو به منظورهای مختلف گنجانده‌شده‌اند. این هفت آپشن شامل سیستم پیشگیری از تصادف از جلو، سیستم پیشگیری از تصادف از عقب، کروز کنترل هوشمند، سیستم هشداردهنده خروج از خط، سیستم تابلو خوان، سیستم تشخیص عابر پیاده و سیستم هشدار دهند نقاط کور هستند.
علاوه بر سیستم‌های یادشده امکانات ایمنی دیگری نیز بر روی این خودرو تعبیه‌شده است که اگر تصادف با این خودرو را غیرممکن نساخته باشند، این کار را بسیار سخت کرده‌اند. دیگر سیستم‌های ایمنی شامل کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، کنترل لغزش در زمان شتاب گیری و ترمز اضطراری هستند. ترمز ضد قفل این خودرو در موارد اضطراری بسیار کمک‌کننده است. قدرت ترمز در خودروی بی ام و x4 به‌وسیله سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز بین چرخ‌ها تقسیم می‌شود.
سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی به‌راحتی راننده کمک زیادی می‌کند و بدون نگرانی از حرکت خودرو به عقب می‌توان آن را در سربالایی به حرکت درآورد. سیستم کنترل سرعت در سراشیبی از افزایش بیش‌ازحد سرعت خودرو جلوگیری می‌کند. برای حفاظت بیشتر از سرنشینان خودرو 6 عدد کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو به‌صورت جانبی و پرده‌ای سراسر قرار داده‌شده است. تمامی این امکانات باعث شده بی ام و x4  از موسسه ایمنی Euro Ncap 5 ستاره ایمنی دریافت کند.



امکانات رفاهی بی ام و x4
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک نصب‌شده بر روی این خودرو بسیار پرطرفدار است. در این سیستم دریچه‌هایی برای سرنشینان صندلی عقب خودرو نیز تعبیه‌شده است. صندلی‌های جلو این خودرو به‌صورت برقی تنظیم می‌شوند و برای تنظیمات صندلی راننده حافظه ذخیره‌سازی تعبیه‌شده است و با تغییر در تنظیمات می‌توان با زدن یک دکمه صندلی را به حالت دلخواه برد. سیستم صوتی حرفه‌ای این خودرو Harman Kardon است که صدا را از 16 بلندگوی تعبیه‌شده در اتاق خودرو پخش می‌کند و تجربه‌ای دل‌نشین را از موسیقی به سرنشینان هدیه می‌دهد.
صفحه‌نمایش 8/8 اینچی تعبیه‌شده در این خودرو به زیبایی خودنمایی می‌کند. چراغ‌های جلو و عقب این خودرو از نوع LED هستند. چراغ‌های جلو هماهنگ با چرخش فرمان عمل می‌کنند که باعث دید بهتر راننده هنگام ورود به پیچ‌ها می‌شوند. چراغ شور، سنسور نور و تنظیم اتوماتیک ارتفاع چراغ‌های جلو از دیگر آپشن‌های موجود در این خودرو هستند. سیستم HUD موجود در این خودرو هشدارها و تصاویر کمک‌کننده به راننده را بر روی شیشه جلو خودرو منعکس می‌کند تا راننده بدون هیچ زحمتی از تمامی هشدارها مطلع شود.

جمع‌بندی
در پایان مقاله باید گفت خودروی بی ام و x4 دارای نقاط قوت زیادی است که ایمنی کامل و راحتی خوبی را برای سرنشینان به همراه دارد. این خودروی محبوب ظاهری اسپرت دارد که از آن استقبال زیادی صورت گرفته است. در خودروی بی ام و x4 تقریباً امکانات کاملی قرار داده‌شده است که باعث رضایت سرنشینان خودرو می‌شود. قیمت بی ام و x4 می‌تواند تا حدی زیاد به نظر برسد، اما باید به این نکته توجه کرد که آپشن‌های قرار داده‌شده در این خودرو باعث شده که ارزش آن بسیار بالا باشد. بنابراین خرید این خودرو به‌صرفه خواهد بود. در نهایت از شما دعوت می‌کنیم به سایت نویسنده این مقاله یعنی همراه مکانیک در hamrah-mechanic.com سر بزنید و قیمت خودروهای مختلف رو به‌صورت روزانه از آن ببینید.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها