به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۲۵۹۰۰۲

۵ دلیل برای خوردن شربت افرا

۵ دلیل برای خوردن شربت افرا
گروه علمی:شربت افرا ماده‌ای مغذی و مفید است که از درخت اسفندان استخراج می‌شود و می‌توان از آن در کنار وعده‌های غذایی استفاده کرد.افرا یک مایع قندی است که در قلب درختان اسفندان که در مناطق شمالی روسیه، اروپا و کانادا می‌روید، وجود دارد. از این درختان شربت افرا گرفته می‌شود که دارای فواید زیادی برای سلامتی است.شربت افرا به دو روش مختلف ساخته می‌شود، روش نخست ایجاد سوراخ در درختان و سپس جمع آوری مایع استخراج شده از آن در ظروف است، اما روش دوم جوشاندن مایع تا زمان تبخیر آب شربت است و از آن مایعی غلیظ به دست می‌آید. بسیاری از افراد دوست دارند به وعده‌های غذایی خود، به ویژه صبحانه برای شیرین کردن، کمی شربت افرا اضافه کنند.در ادامه این مطلب به برخی از فواید بی نظیر شربت افرا اشاره شده است:
 
تقویت دستگاه ایمنی بدن
افزودن کمی شربت افرا به پنکیک صبحگاهی می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را در برابر ویروس‌های مختلف تقویت کند. از آنجا که این شیرین کننده طبیعی منبع خوبی از روی است سطح گلبول‌های سفید خون را بازیابی می‌کند و سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد.شربت افرا همچنین دارای خواص ضد میکروبی قوی است و نشان داده شده است که با بیوفیلم‌ها مبارزه می‌کند. این بیوفیلم‌ها باکتری‌هایی هستند که به دلیل اندازه و توانایی مقاومت در برابر برخی از درمان‌ها، مبارزه با آن‌ها دشوار است.

زیبایی پوست
شربت افرا حاوی ۲۴ آنتی اکسیدان است و یک مطالعه نشان داد که جایگزینی شکر تصفیه شده با شیرین کننده‌های طبیعی مانند شربت افرا، میزان کل آنتی اکسیدان‌هایی را که می‌خوریم به اندازه یک وعده کامل آجیل یا توت افزایش می‌دهد.این مزیت به دلیل وجود آنتی اکسیدان در شربت افراست. این شربت همچنین می‌تواند از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد (اجزای ضد اکسیژن) که منجر به پیری زودرس پوست می‌شوند، محافظت کند.

افزایش انرژی
شربت افرا منبع بسیار خوبی از مواد معدنی است که به بدن انرژی اضافی می‌بخشد، به همین دلیل برخی از شرکت‌ها شروع به افزودن آن به عنوان یک شیرین کننده طبیعی به نوشیدنی‌های ورزشی کرده اند. از آنجا که شربت افرا حاوی کربوهیدرات است، می‌تواند به عنوان منبع انرژی قبل از تمرین باشد. آنتی اکسیدان‌های فراوان موجود در آن نیز به شما کمک می‌کند تا بعد از تمرینات شدید سریعتر بهبود یابید.

درخشندگی مو‌ها
برای احیای مو‌های خشک و تقویت رطوبت مو، یک موز پوست کنده را با آووکادو له کرده و مقداری روغن زیتون و شربت افرا به آن اضافه کنید، سپس این مخلوط را به مو‌های خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه با یک شامپوی طبیعی بشویید.

 سلامت قلب
شربت افرا می‌تواند باعث حفظ سلامت قلب شود، زیرا حاوی مقادیر فراوان روی است و به جلوگیری از بیماری‌های مختلف قلبی- عروقی مانند سکته‌های مغزی و تصلب شرایین کمک می‌کند. روی همچنین می‌تواند با تقویت عملکرد سلول‌هایی که پوشش داخلی عروق را تشکیل می‌دهند، رگ‌های خونی را قوی‌تر کند.
برچسب ها: شربت افرا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها