به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب : ۲۵۹۰۰۸

آیا تدبیرتان برای اداره کشور گران کردن ارز بود؟

گروه اقتصادی: نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه آقای رئیس‌جمهور، آیا تدبیر اداره کشور گران کردن ارز بوده است، گفت: مردم قضاوت خواهند کرد که در این ۷ سال و نیم چه کسی راست و چه کسی دروغ گفته است.

به گزارش مهر، مالک شریعتی  طی تذکری شفاهی، اظهار داشت: اینکه نماینده دولت در مجلس حرف رئیس دفتر رئیس جمهور را پس می گیرد و به نوعی عذرخواهی می کند ایرادی نداشته و عقب نشینی از حرف غلط پسندیده است اما اینکه آن را با چاشنی توهین به نمایندگان همراه کند، به هیچ عنوان قابل قبول نیست. صحبت های آقای واعظی در صحن علنی در رابطه با ارز پخش خواهد شد که البته این صحبت ها تنها گفته وی در مصاحبه مطبوعاتی نبوده و بارها تکرار شده است و وی در جلسه با صادرکنندگان اصفهان گفتند که باید ارز موردنیاز را از محل صادرات می گرفتیم اما نتوانستیم و از صادرکنندگان گرفتیم. واعظی گفته است که در گذشته ۲.۸ میلیون بشکه نفت می فروختیم اما امسال به ۱۰۰ هزار بشکه رسیده و ارز کافی نداشتیم، به همین دلیل مجبور شدیم که ارز را از محل دیگر تامین کنیم و حتی در ادامه صحبت هایش به صورت علنی به رسانه‌های بیگانه اشاره کرد اما بعد می گوید دولت این کار را انجام داده و تدبیر دولت برای اداره کشور بوده است.

شریعتی خطاب به روحانی گفت: آقای رئیس جمهور! آیا تدبیر اداره کشور، گران کردن ارز بوده است؟ آیا تدبیر اداره کشور این بوده است که بورس را آن چنان به فلاکت برسانند که دولت تا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از محل تراکنش ها، بودجه خود را جبران کند؟ مردم قضاوت خواهند کرد که در این ۷ سال و نیم چه کسی راست گفته و چه کسی دروغ گفته است. از وعده ۱۰۰ روزه حل مشکلات اقتصادی تا چرخیدن همزمان چرخ اقتصاد و چرخ سانتریفیوژها که هردوی آن ها نچرخید. همچنین وعده دادند که آن چنان رونق اقتصادی ایجاد می کنم که مردم به ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه احتیاجی نداشته باشند که البته واقعا هم احتیاجی ندارند چرا که قیمت ارز آنقدر بالا رفته که یارانه در زندگی مردم رقم قابل توجهی نیست.
وی با اشاره به ماجرای نرخ ارز که توسط واعظی مطرح شد، گفت: چند ماه قبل در جلسه ای در دفتر رئیس مجلس با حضور وزرای اقتصادی، رئیس کل بانک مرکزی و برخی از نمایندگان به آقای همتی گفته شد که منابع ارزی کشور حاصل از فروش فرآورده های نفتی در برخی از حساب های داخلی دپو شده و با تاخیر در چرخه اقتصادی کشور وارد می شود که وی ابتدا تکذیب کرد و سپس گفت اطلاعی ندارم اما پس از آنکه شماره حساب ها در بانک های دولتی و خصوصی را به وی نشان دادند، موضوع را تایید کرد.وی تصریح کرد: چرا این کار را با اقتصاد کشور کرده و اقتصاد را با اتفاقات خارجی پیوند زدید؟ مگر کالاهای اساسی را که در گمرک ۶ ماه دپو شد پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی بایدن ۶ روزه ترخیص نکردید؟ آیا این گره زدن اقتصاد کشور به بیگانه نبود؟ آیا این حفظ استقلال اقتصادی کشور است که دولت به آن قسم یاد کرده است؟شریعتی گفت: بحث ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس در خصوص کالاهای اساسی در کمیسیون اقتصادی تصویب شده و در اوایل سال آینده به صحن علنی خواهد آمد و موضوع ارز را با جدیت پیگیری می کنیم چرا که حساب هایی که ارز در آن ها قرار داشته، برای ما کاملا روشن است.
برچسب ها: مجلس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها