به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۲۵۹۰۶۲

8 فایده نوشیدن آب داغ برای بدن

8 فایده نوشیدن آب داغ برای بدن
گروه علمی: نوشیدن آب کافی از پوست، ماهیچه ها و سلامت مفاصل بدنمان به خوبی محافظت می کند. آب باعث می شود که سلول های بدن مواد مغذی مورد نیاز را جذب کرده و با عفونت ها مبارزه کند. اما نوشیدن روزانه چند لیوان آب گرم یا داغ حتی فوایدی بیشتر دارد.محققان معتقدند که آب داغ می تواند سلامت بدن را تضمین کند. بنابر تحقیقات، نوشیدن آب داغ فواید زیر را به همراه دارد:

1- دستگاه گوارش سالم تر
مصرف نکردن آب کافی، بدن را دچار خشکی و در نتیجه کم شدن حرکات روده ای و ابتلا به یبوست می کند. یبوست نیز فرد را دچار مشکلاتی چون هموروئید و نفخ می کند. اما نوشیدن آب داغ یبوست را از میان برمی دارد.

2- سم زدایی
آب داغ دمای بدن فرد را بالا برده و موجب عرق کردن او می شود. عرق نیز از طریق منافذ پوست، مواد سمی را از بدن خارج می کند.

3- جریان خون بهتر
آب داغ موجب اتساع رگ های خونی و بهبود جریان خون و خونرسانی به ماهیچه ها و اندام های بدن می شود و در نتیجه به آرامش ماهیچه ها و کاهش دردهای عضلانی کمک می کند.

4- کاهش وزن
تحقیقات نشان داده است، نوشیدن آب داغ ( آبی که به دمای 6/98 درجه رسیده باشد) می تواند تا 40 درصد سوخت و ساز بدن را افزایش داده و در نتیجه موجب کاهش وزن فرد شود.

5- کاهش درد
از آنجایی که آب داغ جریان خون را بهبود می بخشد، می تواند در کاهش دردهای درونی بدن موثر باشد.

6- ضد سرماخوردگی و سینوزیت
آب داغ می تواند فشار ناشی از سرماخوردگی و آلرژی های بینی و سینوس را برطرف کند. بخار آب نیز سینوس ها را باز می کند. آب داغ، حرکت مخاط را سریع تر کرده و از طریق بینی و یا خلط گلو، راحت تر از بدن خارج می کند و فرد در مسیر بهبودی سریع قرار می گیرد.

7- مصرف آب داغ با قهوه و یا چای
ترکیب قهوه و یا چای با آب در حد معتدل، جلوی ابتلا به پارکینسون، برخی سرطان ها، دیابت نوع 2، بیماری کبدی و مشکلات قلبی را می گیرد.

8- کاهش اضطراب
در بررسی ها مشخص شده است که مصرف آب داغ، به دلیل گرمای آن، حال و روحیه افراد را خوب می کند
برچسب ها: آب داغ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها