به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۳ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۲۵۹۶۳۱

آمریکا ۷ مقام روس را تحریم کرد

آمریکا ۷ مقام روس را تحریم کرد
گروه بین الملل: دولت آمریکا تحریم‌هایی را علیه هفت مقام ارشد یا میان رتبه روسیه به دلیل نقش آفرینی آنها در مسمومیت یا حبس الکسی ناوالنی، منتقد سرشناس ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور وضع کرد.
تحریم‌های اعلام شده اولین اقدام دولت جو بایدن، رئیس جمهوری جدید ایالات متحده علیه روسیه محسوب می‌شود. واشنگتن بیش از ۱۲ نهاد یا مجموعه دولتی روسیه را نیز به دلیل نقش آنها در ماجرای مسمومیت الکسی ناوالنی یا زندانی شدن او تحریم کرد.آمریکا در توجیه تحریم‌های وضع شده بر ممنوعیت استفاده از عامل عصبی به عنوان نوعی سلاح شیمیایی تاکید کرده است. الکسی ناوالنی تابستان گذشته پس از وخامت ناگهانی حال جسمی اش برای معالجه به آلمان منتقل شد. بررسی آزمایشگاههای نظامی آلمان نشان داد که وی با عامل عصبی نوویچک مسموم شده است.
او پس از بهبود حال جسمی و گذراندن دوره نقاهت به روسیه بازگشت اما پس از بازداشت در فرودگاه محاکمه و زندانی شد.
دستکم چهار نفر از مقاماتی که آمریکاآنها را تحریم کرد مسئولانی هستند که هواداران الکسی ناوالنی به دلیل نقش آنها در سرکوب مخالفان دولت روسیه و روزنامه نگاران این کشور خواستار تحریم آنها از سوی کشورهای غربی شده بودند. با این حال نام هیچ کدام از الیگارک‌های روسیه یعنی تاجران و بانکداران بانفوذ و قدرتمند این کشور در میان تحریم شدگان دیده نمی‌شود.
جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید درباره تحریم‌های وضع شده علیه روسیه که انتظار ندارد که این تحریم‌ها نقطه پایانی بر «رابطه دشوار» آمریکا با مسکو باشد. وی گفت: «انتظار داریم که این رابطه چالش برانگیز باشد و برای آن هم آماده‌ایم.»نهادهای اطلاعاتی آمریکا با ضریب اطمینان بالا به این نتیجه رسیده‌اند که سرویس امنیت فدرال روسیه در استفاده از عامل عصبی نوویچک علیه الکسی ناوالنی نقش داشته است.

 
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها