به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۵ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۲۵۹۷۹۶
با سرعتی 100 برابر اینترنت موجود در ایران!

اینترنت ماهواره‌ای تا چند ماه آینده در آسمان ایران ظاهر می‌شود

اینترنت ماهواره‌ای تا چند ماه آینده در آسمان ایران ظاهر می‌شود
گروه فناوری: در دوبی بیشتر نمایندگی‌های تجهیزات ماهواره‌ای شروع به ثبت سفارش کردند و نهایتا از ۲، ۳ ماه آینده پک spaceX روانه بازار ایران میشود. پیش بینی میشود افرادی که از دبی و کردستان عراق تجهیزات ماهواره ای وارد می‌کنند، از تابستان آینده تمرکز اصلی  خود را روی واردات پک اینترنت SpaceX متمرکز کنند. قیمت پک کامل $500 + شارژ ماهیانه 100 دلار است که با احتساب دلار ۲۷ تومانی  میشود ۱۳/۵ میلیون.  پک و شارژ ماهیانه ۲/۷۰۰میلیون که با در نظر گرفتن اینکه هر ساختمان با تهیه یک پک اینترنت ماهواره ای SpaceX و استفاده ساکنین بصورت  wifi با سرعتی 100 برابر اینترنت موجود در  ایران (هر modemRouter  شرکت spaceX قابلیت اتصال ۲۰۰یوزر به صورتwifiرا دارد) بزودی شاهد افزایش بیشمار تقاضا در ایران خواهیم بود.
از مهندسین شرکت SpaceX سوال شده که کشورهایی که اقدام به انداختن پارازیت های زمینی روی سیگنال های ماهواره های تلویزیونی می کنند، آیا امکان پارازیت انداختن بصورت زمینی و یا جوی روی سیگنالهای اینترنتSpaceX  را خواهند داشت؟ پاسخ داده اند که قطر هر دیش  SpaceXکه در پک خریداری شده موجود است، ۷۰ سانتی متر میباشد. دیش را در هر جا که قرار دهید از غرب به شرق به ازای هر 10 سانتیمتر یک سیگنال ماهوارهSpaceX  دریافت می کند (شرکتSpaceX  تا  کنون 40% ماهواره های لازم را پرتاب و در مدار قرار داد و فعالند و ما بقی همچنان در حال تهیه و پرتاب میباشند)
با این حساب تا امروز هر دیش در هر جایی که قرار بگیرد از 3 ماهواره سیگنال دریافت خواهد کرد. دیش ها دارای سیستمی میباشند که  بصورت کاملا هوشمند چرخیده و قویترین سیگنال از بین 3 سیگنال را تشخیص داد و روی بهترین و قویترین آنها متمرکز می‌شوند.
اوج تکنولوژی اینجاست که با جابجا کردن محل دیش، مثلا ۷۰ سانتیمتر، یوزر سیگنال را از 3 ماهواره دیگر دریافت خواهد کرد. قرار است تا دو سال دیگر ۳ سیگنال تبدیل به ۱۰ سیگنال شود. بدین ترتیب هیچ تکنولوژی در حال و در آینده قادر نخواهد بود از رسیدن سیگنال به دیش یوزر SpaceX جلوگیری کند.
مهندسین شرکت  SpaceX اطمینان داده اند که دیش های پکSpaceX  بمانند دیش‌های "دیتا" که ال ان بی send وRecive  داشتند و قابل شناسایی و ردیابی بودند، قابل ردیابی نیستند. این دیش فقط وظیفه دریافت سیگنال را دارد و ModemRouter که به دیش وصل میشود یوزر را به شبکه اصلی اینترنت جهانیَ SpaceX  متصل میکند و از این لحظه به بعد تمام فعالیت اینترنتی  یوزر را فقط یک شرکت میتواند رصد کند. یعنی SpaceX .  بنابراین امکان ردیابی فعالیت اینترنتی یوزر تنها برایSpaceX امکان پذیر هست.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها