به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب : ۲۶۰۰۹۱

کره شمالی تحریم‌های سازمان ملل را نقض کرد

کره شمالی تحریم‌های سازمان ملل را نقض کرد
گروه بین الملل: کره شمالی سال گذشته میلادی خیلی بیشتر از سطح مجاز سالانه تعیین شده توسط تحریم‌های سازمان ملل اقدام به وارد کردن محصولات نفتی تصفیه شده کرده است.
 طبق یک گزارش مربوط به کمیته کارشناسان که در اختیار شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفته است، پیونگ یانگ می‌تواند تا میزان ۵۰۰ هزار بشکه در سال واردات داشته باشد اما از ژانویه تا سپتامبر سال گذشته میلادی این حکومت منزوی چندین بار محصولات نفتی فراتر از این سقف دریافت کرده است.
این گزارش جدید به "تصاویر، داده‌ها و محاسبات" استناد کرده و مدعی شد دست کم ۱۲۱ محموله محصولات نفتی تصفیه شده نظیر بنزین و گازوئیل توسط تانکرهای یک کشور عضو این سازمان که نامش برده نشده و دیگران تحویل کره شمالی شده‌اند.
این محموله‌ها نشان دهنده جدیدترین مورد از تلاشهای پیونگ یانگ برای دور زدن تحریمهای بین‌المللی اعمال شده علیه این کشور با هدف جلوگیری از برنامه‌های تسلیحاتی آن از طریق بستن منابع درآمدی لازم برای تداوم اداره اقتصادش هستند.
این کشور به رغم چندین دور تحریمی که علیهش اعمال شده از جمله در زمینه محدود کردن واردات نفت و صادرات محصولات شیلات، منسوجات و زغال‌سنگ، همچنان به توسعه برنامه موشکهای بالستیک و تسلیحات هسته‌ای خود ادامه داده است.همچنین بر اساس این گزارش کمیته کارشناسان سازمان ملل گفت که کره شمالی به تولید مواد شکاف‌پذیر به عنوان یک جز کلیدی تسلیحات هسته‌ای ادامه داده و از طریق حملات سایبری توانسته بیش از ۳۰۰ میلیون دلار رمزارز برای حمایت از برنامه‌های هسته‌ای ممنوعه خود بدزدد.این گزارش با استناد به یکی از اعضای سازمان ملل نوشت: مجموع دزدی دارایی‌های مجازی توسط پیونگ یانگ از ۲۰۱۹ تا نوامبر ۲۰۲۰ به ارزش تقریبا ۳۱۶.۴ میلیون دلار بوده است.
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها