به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۲۸ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب : ۲۶۲۰۱۰

یك پیش‌بینی از میزان مشارکت در انتخابات

یك پیش‌بینی از میزان مشارکت در انتخابات
گروه سیاسی: یك عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه واقعیت این است که حضور مردم تا این ساعت در انتخابات آتی ریاست جمهوری غیر قابل پیش بینی است. هرچند هم اکنون نظرسنجی‌ها حضور قطعی سی و چند درصدی را نشان می‌دهند، اما ما مردمی دقیقه نودی و حتی مردمی در وقت اضافه شناخته شده‌ایم، بنابراین نمی‌توان الان ناامیدانه از حضور حداقلی مردم سخن گفت.
 غلامعلی دهقان گفت:اما برای اینکه این حضور تبدیل به حضور حداکثری شود قطعا وظیفه سنگینی بر عهده شورای نگهبان است. اگر شورای نگهبان به سبک سنوات گذشته انتخابات ریاست جمهوری عمل کنند به خصوص پس از رویکرد دوره هفتم به بعد که گزینه‌هایی مورد تایید واقع شدند که توانستند رقابت ایجاد کنند، می‌توان امیدوار بود این انتخابات هم به حضور قالب توجهی از مردم بی انجامد.
وی افزود:  طیف‌های سیاسی هم باید تلاششان این باشد که بر اساس واقعیت‌های جامعه ایرانی، افرادی را معرفی کنند که مقبولیت و محبوبیت هم در میان خواص و هم در میان عوام جامعه داشته باشند. به نظر می‌رسد تلفیق نگاه توام با تساهل و تسامح شورای نگهبان با نامزد‌های ثبت نام کرده و همچنین معرفی گزینه‌های محبوب و مقبول از سوی اصلاح طلبان و دیگر طیف‌های سیاسی می‌تواند تنور انتخابات را گرم کند.

 
برچسب ها: انتخابات
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها