به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۰ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : ۲۶۵۱۹۶

حمله اسرائيل به یك انبار تسلیحات در سوریه

حمله اسرائيل به یك انبار تسلیحات در سوریه
گروه بین الملل: دیده‌بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن سه شبه‌نظامی مورد حمایت ایران در حمله اسرائيل به یک انبار اسلحه و مهمات در نزدیکی دمشق خبر داد. سانا، خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد، در این حمله چهار سرباز کشته شدند.
این حملات در نزدیکی پایتخت سوریه "یک انبار اسلحه که احتمالا مورد استفاده  حزب‌الله لبنان" و سایر شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران بود را هدف قرار داده است. دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته است که نمی‌تواند هویت سه شبه‌‌نظامی کشته‌شده را تعیین کند اما همه آن‌ها غیرسوری بوده‌اند. در این عملیات "تعدادی از مواضع، از جمله زاغه‌های اسلحه و مهمات منهدم شده است.
منابع محلی  گفتند که این حملات هشتمین حمله اسرائيل از آغاز سال میلادی جدید به مواضع نظامی در غرب و جنوب دمشق بود. این منابع احتمال دادند که شمار مجروحان بالا باشد و علت آن نیز صدای خودروهای اورژانس  بود که ظاهرا در حال انتقال مجروحان بودند.به گفته این منابع که نخواستند نامشان فاش شود، حمله اسرائیل به غرب دمشق در اطراف "ضاحیه قدسیا" و انبار "صحاری" در جاده "الدیماس" متمرکز بود. این حمله همچنین مرکز پژوهش‌های علمی در "جمرایا" و پایگاه نظامی در اطراف لشکر یکم در منطقه "الکسوة" در جنوب دمشق را نیز هدف قرار داد.
 یک روزنامه‌نگار مقیم "ضاحیه قدسیا" این حمله را در قیاس با دفعات قبل "بسیار وحشتناک" خوانده است.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها