به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۲۷۱۱۸

ساخت خانه هوشمند توسط سامسونگ!

گروه فناوری: یک شرکت تولید کننده کالاهای الکترونیک از خانه هوشمند خود که در آن تمام وسایل خانه با یکدیگر مرتبط هستند و حتی با اعلام زمان خواب به طور خودکار خاموش می‌شوند، رونمایی کرد.
نمایشگاه بین المللی کالاهای الکترونیکی مصرفی در سال جاری (CES 2014) در لاس وگاس آمریکا افتتاح می‌شود. قرار است دراین نمایشگاه خانه هوشمند این شرکت تولید کننده کالاهای الکترونیک نیز ارائه شود. این خانه هوشمند امکاناتی فراهم می‌آورد تا تلویزیون‌های هوشمند، وسایل خانه و گوشی‌های هوشمند به عنوان یک شبکه واحد به هم متصل شده و کنترل شوند. خانه هوشمند سامسونگ به کاربران امکان می‌دهد که ابزارهای شخصی و وسایل الکترونیکی خانه از یخچال فریزر و ماشین لباسشوئی گرفته تا تلویزیون، گوشی هوشمند و حتی ساعت هوشمند گلکسی نیز تنها به وسیله یک نرم افزار کنترل و مدیریت شوند.

این خانه هوشمند با ارایه سه قابلیت خدماتی به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند در هر مکان و زمان به وسایل خود در خانه وصل شوند. این سه قابلیت شامل کنترل ابزار، دیدن خانه و خدمات هوشمند مشتری است. در بخش قابلیت ابزار، کاربران می‌توانند تنظیمات را طوری روی ابزارهای همراه یا تلویزیون هوشمند انجام دهند که چه در داخل یا خارج از خانه، وسایل خانه را از طریق آن ابزار کنترل کنند؛ مثلا روشن کردن تهویه هوا یا سیستم روشنایی خانه.

این خانه هوشمند همچنین قابلیت اجرای دستورات صوتی را نیز روی تمامی ابزارهای کنترل دارد. به طور مثال، اگر کاربر به ساعت هوشمند خود بگوید "می‌خواهم از منزل بیرون بروم"، بلافاصله سیستم روشنایی و برخی وسایل الکترونیکی خانه که قبلا توسط کاربر انتخاب شده‌اند، خاموش خواهند شد. یا اگر کاربر به کنترل از راه دور تلویزیون هوشمند خود بگوید "شب بخیر"، به غیر از اینکه تلویزیون خاموش می‌شود، سیستم روشنایی غیرفعال و بقیه وسایل نیز آماده خواب خواهند شد.

کاربران حتی می‌توانند به عنوان تفریح و سرگرمی از طریق نرم افزارگوشی هوشمند با وسایل الکترونیکی خانه خود گفت‌وگو کنند و به روشی بسیار ساده با آنها ارتباط برقرار کنند. کاربران با استفاده از قابلیت Home View نیز می‌توانند از طریق دوربین‌هایی که در خانه نصب شده است، در هر زمان وضعیت خانه خود را روی صفحه نمایش گوشی هوشمند ببینند.

مرجع : ایرنا