به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : ۲۷۳۵۳۲

اعطای تابعیت به مهاجران ساکن آلمان

اعطای تابعیت به مهاجران ساکن آلمان
گروه بین الملل: مراسم اعطای تابعیت به شماری از مهاجران ساکن آلمان  در کاخ بلویو، محل سکونت فرانک‌والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور این کشور برگزار شد.
اشتاین‌مایر در سخنرانی خود در این مراسم خارجیان ساکن آلمان را فراخواند تا در زمینه اخذ تابعیت آلمان تلاش کنند.رئیس جمهور آلمان تاکید کرد که چنین امری زمینه را برای بهره بردن از حقوق برابر با شهروندان آلمانی فراهم می‌سازد.
اشتاین‌مایر افزون بر آن، از خارجیان ساکن آلمان و مهاجرانی که در این مراسم برای اخذ سند تابعیت آلمان شرکت کرده بودند، درخواست کرد در زندگی سیاسی آلمان نیز مشارکت کنند.
او گفت، دموکراسی در آلمان نیازمند تجربه مهاجران است. رئیس‌جمهور آلمان در عین حال از شهروندان آلمانی خواست به حق تعلق مهاجران به آلمان احترام بگذارند. اشتاین‌مایر گفت که آلمان در آینده نیز به حضور و زندگی مهاجران در این کشور نیاز دارد.کسب تابعیت آلمان برای مهاجران منوط به تامین شرایطی است که از سوی وزارت کشور آلمان تعیین شده است. مهاجران و خارجیان ساکن آلمان تنها پس از هشت سال سکونت قانونی در این کشور می‌توانند تقاضای تابعیت کنند.افزون بر آن، تسلط کافی به زبان آلمانی و همچنین اعلام وفاداری به قانون اساسی این کشور نیز از جمله شروط پذیرش درخواست تابعیت آ‌ن‌ها به حساب می‌آید.
متقاضی باید در زمان سکونت خود در آلمان مرتکب هیچ‌گونه جرمی نشده باشد و قادر به تامین هزینه زندگی خود باشد.


 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها