به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۰:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : ۲۷۴۵۴

جلسه دادگاه محمد مرسي به تعويق افتاد

گروه بين‌الملل: دادگاهي در مصر محاکمه محمد مرسي، رئيس‌جمهوري سرنگون شده اين کشور را تا اول فوريه به تعويق انداخت. قاضي دادگاه گفت که مرسي به دليل بدي آب و هوا امکان حضور در دادگاه را نيافته است.
جلسه دادگاه محمد مرسي به تعويق افتاد
اين در حالي است که عصام العريان از اعضاي ارشد اخوان المسلمين که او نيز در حال محاکمه است، در دادگاه فرياد زد که مرسي به دليل آن که اين محاکمه را غير قانوني مي‌داند، از حضور در آن سر باز زده است.يک مقام امنيتي مصر گفت که مرسي در زنداني در اسکندريه است و بدي آب و هوا مانع از انتقال او شده است. مرسي و چهارده عضو ديگر اخوان‌المسلمين متهم به تحريک به قتل معترضان در برابر کاخ رياست‌جمهوري در دسامبر ۲۰۱۲ است.

محمد مرسي در ژوئيه سال ۲۰۱۳ پس از تظاهرات عليه او، توسط ارتش مصر از قدرت برکنار شد.از آن زمان به اين سو، هواداران مرسي و اخوان‌المسلمين به طور مرتب دست به تظاهرات زده‌ و خواهان بازگشت او به قدرت شده‌اند.جمعه گذشته حداقل يازده نفر در درگيري ميان پليس و هواداران اخوان‌المسلمين کشته شدند. دولت موقت تحت حمايت ارتش در مصر، اخوان‌المسلمين را يک گروه تروريستي اعلام کرده و گفته است هرگونه تظاهرات اعتراضي که توسط اين گروه سازماندهي شود، غيرقانوني است.اين در حالي است كه رئيس‌جمهوري برکنارشده مصر در سخناني تهديد کرد که در صورت محاکمه‌اش به اتهام جاسوسي تمامي طرف‌هاي مصري را رسوا خواهد کرد.

محمد مرسي در آستانه محاکمه خود تهديد کرده بود در صورتي که وي به اتهام جاسوسي محاکمه شود جهان را غافلگير خواهد کرد. وي با بيان اين مطلب افزود: در اين صورت تمامي طرف‌ها را رسوا خواهم کرد و شهادت رهبران سابق و کنوني دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي مصر از جمله مشير طنطاوي و سامي عدنان را خواهم خواست. مرسي با اعلام اينکه کشورهاي بزرگ براي جلوگيري از محاکمه وي تلاش خواهند کرد گفت: اصرار بر محاکمه من به مثابه گشودن تمامي پرونده‌ها است. رئيس‌جمهور برکنار شده مصر همچنين خاطرنشان کرد که نيازي به وکيل ندارد و خود در دادگاه وکيل مدافع خويش است.