به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۷ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۲۷۴۵۴۸
مهرعلیزاده شانسی در انتخابات ندارد

هاشمی‌طبا: اصلاح‌طلبان فقط نظاره‌گر این انتخابات خواهند بود

هاشمی‌طبا: اصلاح‌طلبان فقط نظاره‌گر این انتخابات خواهند بود
گروه سیاسی: مصطفی هاشمی‌طبا درباره احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از محسن مهرعلیزاده در انتخابات، اظهار کرد: بعید می دانم چنین اتفاقی بیفتد و فکر می کنم اصلاح طلبان در انتخابات بیشتر در نقش ناظر خواهند بود.

وی ادامه داد: مهرعلیزاده شانسی در انتخابات ندارد و بعید است اصلاح طلبان او را به عنوان نماینده خود انتخاب کنند. مهرعلیزاده در لیست اولیه جبهه اصلاحات هم نبود. این فعال سیاسی در پایان گفت: اصلاح طلبان گزینه ای را معرفی نمی‌کنند البته حرف از تحریم انتخابات هم نخواهند زد. ممکن هم هست که اصلا اعلام نکنند که گزینه ای در انتخابات ندارند.

پاسخ ستاد محسن مهرعلیزاده به خبر یک رسانه اصولگرا
ستاد محسن مهرعلیزاده کاندیدای مستقل انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در واکنش به انتشار خبری مبنی بر این‌که «‌جبهه اصلاح طلبان ایران پس از پایان نشست خود اعلام کرد که از محسن مهر علیزاده به عنوان کاندیدای اختصاصی حمایت می‌کند.» اعلام کرد:
«‌اگرچه می‌دانیم انتظار بیهوده‌ای است، اما رسانه‌های وابسته به نهادهای خاص، بهتر است اخلاق حرفه‌ای را رعایت کرده و از خبرسازی به قصد تخریب و تفرقه بپرهیزند. مواضع و خبرهای مهندس مهرعلیزاده از طریق شبکه‌های اجتماعی ایشان به اطلاع ملت خواهد رسید.»

آیت‌الله حسن صانعی:
این رسم شورای نگهبان با اندیشه متعالی امام سازگار نیست

آیت الله شیخ حسن صانعی ضمن ترسیم چهره ای از امام که می توانست دین و دنیای مردم را در حکومتی الهی تجمیع کند یادآور شد: این رسم شورای نگهبان که با نگاهی بسته و متحجر بخواهند به جای همه تصمیم بگیرند و به اثرات تصمیمات خود واقف نباشند و حضور مردم را کم رنگ کنند با اندیشه متعالی امام خمینی سلام الله علیه سازگار نیست. به گزارش جماران؛ آیت الله شیخ حسن صانعی امروز با اشاره به تصمیمات شورای نگهبان در رد صلاحیت ها گفت: روزی آقای رسولی محلاتی خدمت امام آمدند و گفتند شورای نگهبان با استناد به قاعده نفی سبیل برخی از روابط کشور با جهان را رد کرده است. آیت الله صانعی افزود: امام ضمن نفی این موضوع و توبیخ شورا، گفتند «امروزه مگر می توان در غارها زندگی کرد. ما امروز یک نظام هستیم و باید به لوازم آن ملتزم باشیم.». و پس از آن حاج احمد آقا را به شورا فرستادند تا لوازم زندگی در دنیای معاصر را به اعضای شورا گوشزد کند. آیت الله صانعی ضمن ترسیم چهره ای از امام که می توانست دین و دنیای مردم را در حکومتی الهی تجمیع کند یادآور شد: این رسم شورای نگهبان که با نگاهی بسته و متحجر بخواهند به جای همه تصمیم بگیرند و به اثرات تصمیمات خود واقف نباشند و حضور مردم را کم رنگ کنند با اندیشه متعالی امام خمینی سلام الله علیه سازگار نیست.

نامه علی مطهری به ابراهیم رییسی:
ضعف شورای نگهبان را پذیرفتید
 
علی مطهری خطاب به ابراهیم رییسی نوشت: یکی از آن سه حقوقدانی که با معرفی شما به شورای نگهبان راه یافتند امروز در بررسی صلاحیت یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری مشکل آفریده و حق او را ضایع کرده است، همان طور که در انتخابات مجلس یازدهم نیز برخورد غیرمنطقی و جمودآمیز با من داشت. متن نامه علی مطهری به سید ابراهیم رییسی بدین شرح است:

جناب حجت‌الاسلام رئیسی- دامت برکاته
با اهداء سلام و آرزوی سلامتی، از این که جناب‌عالی هم خواستار رقابتی شدن انتخابات ریاست جمهوری شده‌اید خرسند شدم. این امر نشانه آن است که ضعف عملکرد شورای نگهبان را پذیرفته‌اید.
قطعاً این ضعف ناشی از نوع ترکیب و تفکر حاکم بر این شوراست. می‌خواهم بگویم بخشی از ریشه این ضعف به خود جناب‌عالی به عنوان رئیس قوه قضائیه برمی‌گردد. حتما به یاد دارید که برای انتخاب سه حقوقدان شورای نگهبان توسط مجلس دهم شما پنج نفر را معرفی کردید. آقای دکتر غلامی خوش‌فکرترین آنها بود، شاید به دلیل تسلطی که بر آثار استاد مطهری دارد. اما چند دقیقه قبل از آنکه ایشان نطق خود را شروع کند از طرف یکی از سه حقوقدان دیگر شورای نگهبان با ایشان تماس گرفته و به ایشان گفته شد که انصراف بدهد تا فلان شخص رأی بیاورد. آقای غلامی هم با فشار برخی اعضای هیئت رئیسه مجلس که با آن تماس‌گیرنده هماهنگ بودند انصراف داد و بعداً در پیامکی برای من نوشت که این انصراف غیر ارادی بود. در نتیجه مجلس می‌بایست از میان چهار نفر پیشنهادی به سه نفر رأی می‌داد. تصدیق می‌فرمایید که دست مجلس تقریباً بسته بود. اکثر این چهار نفر هم دچار جمود فکری بودند و برخی از آنها هم اساساً حقوقدان به معنی واقعی کلمه نبودند؛ در حالی که در دوره قبل آن، افراد خوش‌فکری مانند دکتر ابراهیمیان به مجلس معرفی و انتخاب شدند که فضای شورای نگهبان را تغییر دادند و در مقابل جمود فکری این شورا تا مرز استعفا ایستادند. 
غرض این که معرفی حقوقدانها به شورای نگهبان از طرف قوه قضائیه می‌تواند در فضای فکری این شورا بسیار مؤثر باشد. اولاً برای انتخاب سه حقوقدان نباید کمتر از شش نفر معرفی شوند و ثانیاً این افراد باید از میان حقوقدانان سطح بالا و باتجربه و خوش‌فکر به مجلس معرفی شوند. می‌بینید یکی از آن سه حقوقدانی که با معرفی شما به شورای نگهبان راه یافتند امروز در بررسی صلاحیت یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری مشکل آفریده و حق او را ضایع کرده است، همان طور که در انتخابات مجلس یازدهم نیز برخورد غیرمنطقی و جمودآمیز با من داشت.
به هرحال از این که به نقص فهرست منتشره شورای نگهبان از نامزدهای تأیید صلاحیت‌شده انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرده‌اید سپاسگزارم. با تقدیم احترام - علی مطهری

مجید
Russian Federation
۱۴۰۰/۰۳/۰۷ ۰۱:۰۵
خوب نتیجه چه شد (373095)
۱۴۰۰/۰۳/۰۷ ۰۵:۴۱
در این چهل سال که اصلاح طلبان در بطن انتخابات بودند چه تاجی بر سر مردم زدند. وجدانا چند درصدشان تحصیلات آکادمیک با مراتب عالی و با اسناندارد و مسلط به کار با مبانی علمی و تخصصی بودند. مسائل امروز بسیار پیجیده و بسیار متفاوت با مسائل سنتی دیروز است. نسل فعلی اصلاح طلبان از جمله خود جنابعلی باید نظاره گر باشید و شاید فرجی شود. (373098)
۱۴۰۰/۰۳/۰۷ ۰۸:۰۲
اصلاح طلبان نه تنها رای مردم را از دست دادند بلکه حتی نامزد شدن در انتخابات را هم از دست دادند یعنی از همه طرف شکست کامل خوردند شورای شه را هم من معتقدم از دست خواهند داد علت این شکست ها عدم نهاد سازی و عدم تلاش برای نهادینه کردن حقوق اساسی توسط اصلاح طلبان طی 24 سالی بود که رای گرفتند به اضافه سکوت عارفانه جناب عارف در مجلس و عملکرد بسیار ضعیف ئولت روحانی یعنی اصلاح طلبان هم جوب را خوردند هم پیاز را و بعید است ا مردم دیگر رایی بگیرند فرصتی بود که سوختند و از دست رفت (373100)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها