به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۱:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۲۷۵۵۲۳

گل بود به سبزه هم آراسته شد؛ انتخابات سوریه، الگوی انتخابات ایران باشد!

گل بود به سبزه هم آراسته شد؛ انتخابات سوریه، الگوی انتخابات ایران باشد!
گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: مشارکت در انتخابات اقدامی ضروری و اجتماعی است. باید برگزاری انتخابات در سوریه را الگو قرار دهیم زیرا در این کشور مردم علی‌رغم تعدد مذاهب، حضور حداکثری در انتخابات را رقم زدند و بیش از ۹۵ درصد به بشار اسد رأی دادند.
سید یوسف طباطبایی نژاد  گفت:  این اقدام مردم سوریه مشت محکمی بر دهان کسانی بود که سعی داشتند ظرف دو ماه بشار اسد را از سوریه بیرون کنند. وی تصریح کرد: امروز باید علی‌رغم وجود مسائل اقتصادی و جناح بندی‌های سیاسی در انتخابات شرکت کنیم زیرا زمانی که دشمنان ایران متوجه شوند مردم پشتیبان حکومت هستند مأیوس خواهند شد.مردم نباید به دلیل گلایه‌هایی که از عملکرد برخی مسئولان دارند از حضور در انتخابات دلسرد شوند و به خاطر گرانی‌ها و قطع آب و برق، اصل حاکمیت را مورد انتقاد قرار دهند و باید ضمن حضور در انتخابات، فرد اصلح را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند.  وی در مورد رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در قانون اساسی تاکید شده که شورای نگهبان باید صلاحیت افراد را برای تصدی ریاست جمهوری احراز کند و بر همین اساس مقام معظم رهبری فرمودند رد صلاحیت افراد به معنای نداشتن صلاحیت این افراد نیست، بلکه به معنای این است که صلاحیت این افراد برای ریاست جمهوری احراز نشده و شاید مناسب جایگاه‌های دیگری در جامعه باشند. وی تاکید کرد: نظر شورای نگهبان در مورد کاندیداها فصل‌الخطاب است؛ باید توجه داشت که حقوقدان‌ها و فقهای شورای نگهبان کسانی نیستند که بخواهند آخرت خود را به خیالات دنیایی بفروشند بنابراین مردم باید صلاحیت کاندیدهای تأیید شده انتخابات ریاست جمهوری را احراز کنند و به فرد اصلح رأی بدهند.

پس از 42سال رسیدیم به مردم‌سالاری بعثی سکولار!
احمد زیدآبادی فعال سیاسی در واكنش به این سخنان گفت:پس از ۴۲ سال ادعا در مورد برتری الگوی "مردم‌سالاری دینی" بر هر نوع نظام سیاسی و لزوم تبعیت دیگر کشورها از این الگو، اینک امام جمعه اصفهان الگوبرداری از انتخابات رژیم بعثی و سکولار سوریه را به مردم ایران توصیه می‌کند! عجب پیشرفتی صورت گرفته است!

واکنش مصطفی تاجزاده
مصطفی تاجزاده هم در واکنش به سخنان امام جمعه اصفهان در توییتی نوشت: نگران بودیم ایران مانند سوریه، جنگ‌زده نشود، نشد اما ⁧ حزب بعث ⁩ الگوی حکومت ما شد!

 
برچسب ها: انتخابات

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۱۴:۴۲
بنظر من بهتره ائمه جمعه در مورد مسائل سیاسی که اشراف ندارن اظهار نظر نکنن چون عمدتا خراب میکنن (373270)
خوابالو
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۱۵:۲۰
خدایا تو که به ما رحم نکردی امیدوارم حداقل به دشمنان ما هم رحم نکنی (373272)
حميد رضا اربابي
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۱۸:۲۰
جناب آيت اله لطفا بفرماييد چند درصد حائزين شرايط رأي در انتخابات شركت كردند؟ (373277)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها