به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۴ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۲۷۶۰۱۷

روند کند کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران

روند کند کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران
گروه جامعه: فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: رنگ‌بندی کرونا در پایتخت نارنجی است اما روند کاهشی مرگ و میر به شدت کند پیش می‌رود.علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان‌های تهران بعد از گذر از پیک چهارم بیماری کرونا اظهار کرد: میزان روند ابتلا و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا رو به تنزل است. در تهران روند نزولی آمار مبتلایان به بیماری کرونا به دلیل شرایط خاص کلانشهر تهران کند تر از سایر مناطق کشور است.
 
او ادامه داد: بر اساس آخرین وضعیت، رنگ بندی شهر تهران نارنجی اعلام شده هرچند که این حالت ناپایدار و شکننده است؛ براساس مصوبه ستاد ملی کرونا در حال حاضر حداکثر ۵۰درصد از کارمندان باید به صورت حضوری در ادارات حاضر باشند و اولویت دور کاری با سالمندان و ۱۵ گروه پر خطر باشد.

فرمانده مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران بیان کرد: با تسریع در روند انجام واکسیناسیون میزان مرگ و میر سالمندان و گروه های پرخطر در کشور کاهش پیدا کرده است. برای رسیدن به یک ایمنی در جامعه باید در حدود ۷۵ درصد از مردم واکسن را دریافت کرده باشند.

تزریق یک دوز واکسن ایمنی ایجاد نمی‌کند
زالی افزود: بر خلاف تصور نادرست برخی از افراد با تزریق یک دوز واکسن در مردم مصونیت و ایمنی ایجاد نمی شود اما فاصله زمانی سه ماه بین دو دوز تزریق واکسن مشکلی را در این خصوص ایجاد نمی کند. مردم کماکان باید دستورالعمل های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند و از تردد در مراکز شلوغ جدا بپرهیزند.

او ادامه داد: در حال حاضر ۸۵ درصد از جمعیت بالای ۸۰ سال تهران و‌ حدود ۶۰ درصد از افراد بالای ۷۵ سال واکسینه شده اند.اگر با مشکل جدی روبه رو نشویم پیش بینی می کنیم که گروه سنی ۶۵ تا ۷۰سال را که در حدود ۲۸۰ هزار نفر هستند  در اسرع وقت واکسینه کنیم.زالی گفت: بر اساس پیش بینی‌ها گروه سنی ۶۰ تا ۶۴ سال بیشترین تعداد را در تهران تشکیل می‌دهند که امیدوارم با برنامه ریزی‌های انجام گرفته شده تمامی گروه های سنی واکسن را دریافت کنند.
برچسب ها: ویروس کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها