به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب : ۲۷۷۸۶۸
مصلحی دلیل ردصلاحیت هاشمی در سال ۹۲ را افشا کرد:

به شورای نگهبان گفتم، هاشمی ۳۰ میلیون رای دارد او را ردصلاحیت کنید!

به شورای نگهبان گفتم، هاشمی ۳۰ میلیون رای دارد او را ردصلاحیت کنید!
گروه سیاسی: اظهارات وزیر اطلاعات دولت دهم در خصوص رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392با واكنش های زیادی مواجه شد.
آیت الله هاشمی در مصاحبه‌ای در پنجم مهر ۱۳۹۴ گفته بود: مصلحی در جلسه آن‌ها گفته که ما صبح و ظهر و شب به طور مرتب آرای آقای هاشمی را رصد می‌کنیم که ساعت به ساعت بالا می‌رود و الان به هفتاد درصد رسیده است و در این چند روز تا انتخابات اگر همین‌طور بالا برود، ایشان از ۹۰ درصد بالاتر می‌رود و ما مصلحت نمی‌دانیم. چون اگر ایشان بیاید، همه‌ی رشته‌های دوره‌های ما را پنبه می‌کند.اكنون  وزیر اطلاعات دولت دهم روایت آیت الله هاشمی درخصوص رد صلاحیت خود را تایید کرد.

حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات درباره رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ :
بر اساس گزارشات ما از کف خیابان در سال ۹۲ آقای رفسنجانی پیروز انتخابات می‌بود. به شورای نگهبان گفتم، یا باید هاشمی را با ۳۰ میلیون رای تجربه کنید که هم رای دارد هم تجربه و هم جایگاه روحانیت و آنچه شما رشته اید را پنبه می کند یا باید منتظر مسایل و اعتراضاتی بالاتر از ۸۸ باشید یا او را ردصلاحیت کنید. یکی از حقوقدانان شورای نگهبان سوالی مطرح کرد که مگر ایشان چه گفته اند که رد صلاحیت شوند، گفتم من با شخص کاری ندارم، من می‌گویم حفظ نظام این هزینه و این فایده را دارد.
سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به اظهارات وزیر پیشین اطلاعات تاکید کرد: شورا گزارش نهادهای قانونی را بررسی می‌کند و نهایتا براساس تشخیص و رای اعضا نتیجه اعلام می‌شود. عباسعلی کدخدایی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: آقای مصلحی هرگز چنین مطلبی را در جلسه شورا بیان نکرد و نسبت به دیگر مطالب کلی وی نیز به شدت اعتراض شد و اعضا آن را قبول نداشتند. نمی‌خواهم برخورد آقایان را در جلسه با ایشان بگویم.  سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: شورا گزارش نهادهای قانونی را بررسی می‌کند و نهایتا براساس تشخیص و رای اعضا نتیجه اعلام می‌شود.
همان زمان صحبت‌ها را به  هاشمی منتقل کرده بودند
 برادر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقای مصلحی همان روز در شورای نگهبان گفته بود که اگر آقای هاشمی رفسنجانی بیاید ۳۰ میلیون رای دارد و هاشمی با ۳۰ میلیون رای قابل کنترل نیست. حرفایی که همان زمان آقای مصلحی در شورای نگهبان زده بود بعضی از افراد شورای نگهبان آمدند و به آقای هاشمی رفسنجانی گفتند که آقای مصلحی آمدند و این گزارش را دادند و تصمیم این است و شما می خواهید چیکاری انجام دهید که ایشان هم اقدامی نکردند و گفتند به خدا واگذار می کنم.
محمد هاشمی رفسنجانی با اشاره به اظهارات اخیر حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در خصوص رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ گفت: باید دید این بی دینی و بی تقوایی چه به سر مملکت از سال ۹۲ تا به امروز آورده است. حق الناسی که بر گردن شورای نگهبان است و چند نفر را رد صلاحیت کردند. ما یک نظام اسلامی هستیم و باید مبتنی بر اخلاق و تعهد باشیم.وی ادامه داد: به نظر من طبق گفته آقای کدخدایی خودشان باید تکلیف خودشان را با خودشان روشن کنند و ظلم و آبروی که بر مبنای گزارش غلط و دروغ باید جبران کنند که آخرین نمونه آن هم در همین ایام و در این انتخابات دیدم و مقام معظم رهبری گفتند که نسبت به کاندیدایی اجحاف شده و باید جبران شود که جبرانی نشده و کاری نکردند.هاشمی رفسنجانی افزود: متاسفانه این بیانگر این است که در نظام اسلامی که نباید به کسی ظلم شود و کرامت افراد از بین برده شود و این شورای محترم نگهبان با این ترکیبی که دارد چه کرده با این ملت و عواقب آن چه بوده است. اگر در سال ۹۲ آقای هاشمی رفسنجانی روی کار می آمد و مدیریت کشور را در دست می گرفت، مثل آقای روحانی بود؟ معلوم است که کشور از زمین تا آسمان فرق می کرد و مردم در رفاه و آسایش بودند.عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کارنامه آقای هاشمی رفسنجانی مشخص است. گناه این همه اجحاف و ظلم به نظام و مردم بر عهده کیست؟ قطعا بر عهده شورای نگهبان آقای مصلحی و این گروهی که مصلحت سنجی کردند که آقای هاشمی نیاد است.
محمد هاشمی رفسنجانی گفت: در مکتب مارکسیست ها جمله ای وجود دارد که ما قبل از انقلاب که در آمریکا و انجمن های دانشجویی بودیم همیشه با این جمله بحث ها را مرتب می کردیم که چپی ها می گفتند «هدف وسیله را توجیه می کند» اما ما می گفتیم که در اسلام ما چنین واژه ای نداریم که هدف وسیله را توجیه کند. هدف وسیله را توجیه نمی کند و هدف باید خداگونه و مبتی بر اخلاق اسلامی باشد. ولی الان از نظر شورای محترم نگهبان هدف وسیله را توجیه کرد و این که مردم به آقای هاشمی رفسنجانی عنایت دارند و به ایشان رای می دهد قابل کنترل نیست و باید رد صلاحیت کنیم و با آبروی ایشان بازی کنیم.برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی در پایان گفت: من سال ۹۶ به خاطر حرف آقای هاشمی رفسنجانی نامزد انتخابات شدم من را احراز صلاحیت نکردند، پسر من در مجلس ثبت نام کرد احراز صلاحیت نکردند، محسن هاشمی در انتخابات ثبت نام کرد که او را هم احراز صلاحیت نکردند بنابراین شورای نگهبان بالاخره ملاحظه ای دارد که از خانواده هاشمی رفسنجانی کسی نباید دیگر بیاید و به مردم خدمت کند و باید افراد دیگری بیایند که شرایط دیگری داشته باشند.
یک روحانی درجه چند آیت‌الله هاشمی را ردصلاحیت کرد؟
 عباس عبدی، تحلیل گر مسائل سیاسی و اجتماعی در توئیتی نوشت:اگر دو دهه پیش کسی می‌گفت روزی برسد که فردی چون هاشمی را یک روحانی درجه چند ردصلاحیت کند و به قول خودش ۱۲ مجتهد و حقوقدان هاج و واج نظرش را بپذیرند؛ حتما چنین شخص پیشگویی را به تیمارستان می‌بردند. ولی این هم رخ داده است.
محمود صادقی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم در توییتی نوشت: احتمالا چند وقت دیگر شاهد گزارش هزینه-فایده زندگی و مرگ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز خواهیم بود.
تظلم خواهی محسن هاشمی از عملکرد شورای نگهبان
 محسن هاشمی رفسنجانی، رییس شورای اسلامی شهر تهران، طی نامه ای به رهبر انقلاب از عملکرد شورای نگهبان تظلم خواهی نمود.  محسن هاشمی در این نامه نوشت:شرایط حساس این روزهای کشور، فرزند کوچک شما را برآن داشت که دغدغه هایی را با حضرتعالی در میان بگذارد. 42 سال قبل، جنابعالی به همراه آیات بهشتی، باهنر، موسوی اردبیلی و هاشمی رفسنجانی، نامه ای سرشار از عشق و نگرانی به امام خمینی(ره) نوشتید که اگرچه واژه سلام را در بر نداشت، اما سرشار از آرزوی سلامتی و بی تابی برای امامتان بود و 12 سال پیش نیز آیت الله هاشمی رفسنجانی، نامه ای به شما نوشت که آنچنان مملو از عشق، برادری و خیرخواهی بود که روح آن سلام بر شما و انقلاب بود.امروز از آن جمع یاران، تنها شما مانده اید و البته تکیه گاه مردمی هستید که از آینده خویش نگرانند.مستحضرید که آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از عدم تاییدشان در شورای نگهبان فرمودند: «وزیر اطلاعات وقت به شورای نگهبان آمده و توضیحاتی درباره رشد آرایم در نظرسنجی‌ها داده و گفته اگر مرا را تأیید کنند، همه رشته‌های ده ساله پنبه خواهد شد.»
سخنگوی شورای نگهبان این اظهارات را ساده انگارانه قلمداد و تکذیب نمود؛ اما اکنون وزیر وقت اطلاعات گفته است: «در شورای نگهبان گفتم: براساس گزارشات از کف خیابان در سال ۹۲ آقای رفسنجانی پیروز انتخابات می‌بود. جمع‌بندی من این بود که با توجه به شرایط نظام مصلحت این بود ایشان رد صلاحیت شوند و دلایل آن را توضیح دادم.»
حال این روزها در جریان عدم احراز صلاحیت برخی از کاندیداهای این دوره ریاست جمهوری نیز که حضرتعالی فرمودید ظلم و جفا شده و خواستار جبران توسط دستگاههای مسئول شدید، متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفت.من نیز مانند تعدادی از بزرگواران برای آنکه در فضای انتخابات تاثیر منفی نگذارم، سکوت کردم؛ اما اکنون که این مسائل صراحتا درباره آیت الله هاشمی رفسنجانی مطرح گردیده، از جنابعالی درخواست تظلم خواهی دارم.شما بارها فرموده اید «انقلاب را بدون مردم بی معنا می دانید»، اما به نظر اراده ای که در کشور در حال تقویت نیز هست، نظر مردم را تزئینی فرض کرده و از هر وسیله ای برای تحقق اهداف خود بهره می برند و به جای احراز صلاحیت، رای تمایل به نامزدها می دهند و این رای، جایگزین رای مردم در تشخیص مصلحت و نامزد اصلح شده است و امروز که در سایه اقتدار جنابعالی، توصیه و مطالبه به حق شما در مورد جبران، از سوی دستگاه‌های مسئول شنیده نمی شود، فردا چه برسر مردمسالاری دینی خواهد آمد.
لذا در کنار بسیاری از دلسوزان، به عنوان فرزندی کوچک از پدر بزرگوارم می خواهم همچون گذشته اجازه تغییر مسیرجمهوری اسلامی به حکومت به اصطلاح اسلامی را نداده و ایران را از پیچ خطرناک نجات دهید.
  دعای فرج می‌خوانم
نجات الله ابراهیمیان، عضو و سخنگوی سابق شورای نگهبان در واکنش به اظهارات حیدر مصلحی وزیر اسبق اطلاعات در خصوص رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ گفت: بنده در آن زمان عضو شورای نگهبان نبودم و اطلاعی از این موضوع ندارم.وی  گفت: در زمان ما در جلسات رسمی شورای نگهبان چنین مواردی نبود و برخی از همکاران ما مثل آقای اسماعیلی و بنده قطعا راضی به چنین مصلحت سنجی‌هایی نبودیم و دوره ما حداقل در جلسات رسمی اطلاعی نداریم که چنین چیزی رخ داده باشد.ابراهیمیان در پاسخ به این سئوال که اگر چنین چیزی واقعیت داشته باشد به کدام نهاد باید شکایت کرد؟ گفت: من دعای فرج می‌خوانم بقیه افراد را نمی‌دانم.

نامه‌ی دبیرکل حزب اتحاد به مقام رهبری 
علی شکوری راد دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران در نامه‌ای به مقام رهبری در خصوص اظهارات اخیر حیدرمصلحی وزیر اطلاعات دولت احمدی نژاد نوشت:
به استحضار می‌رساند سخنان اخیر حجه الاسلام آقای حیدر مصلحی نماینده سابق حضرتعالى در اوقاف، وزیر اطلاعات دولت دهم و نامزد تأییدصلاحیت شده انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری در مورد ملاک قراردادن هزینه و فایده رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به جای قانون در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲، حقیقتی را آشکار کرد که نشان دهنده سرمنشاء همه فسادها در نظام جمهورى اسلامى ایران است. هرچند پیش از سخنان اخیر ایشان موضوع برای بسیاری از صاحب‌نظران مکشوف بود و دلیل دیگری بر رفتار حذفی شورای نگهبان متصور نبود.
حضرتعالى مى‌دانید جامعه‌ای که در آن قانون به هر دلیل پس زده شود خواه ناخواه و دیر یا زود گرفتار فساد می‌شود و وقتی نهادی که موضوع موجودیت آن نگهبانی از قانون اساسی است خود قانون را پس زده و «هزینه و فایده» کردن را جایگزبن آن کند خود به منشاء فساد تبدیل می‌گردد و آن را به همه ارکان نظام سرایت می‌دهد. متاسفانه ما شاهد این نوع هزینه و فایده کردن‌ها علاوه بر شورای نگهبان در نهادهای امنیتی، نظامی و قضایی که نوعا پاسخگو نیستند و به تبع آنها برخی دستگاه‌های دیگر بوده و هستیم. بدون تردید ردصلاحیت‌های اخیر در انتخابات ریاست جمهوری جاری نیز بر همین رویه بوده و‌ مبنای قانونی نداشته و موجب شده است اکثریت مردم در عمل نامزد مطلوب خود را در بین افراد مورد تایید شورای نگهبان نبینند و این بزرگ‌ترین خسران برای نظامی است که از دل مردمی‌ترین انقلاب قرن سر برآورده است. سوال این است که آیا جنابعالی نسبت به این رویه واقف بوده و هستید و آن را تأیید می‌فرمایید و یا اکنون که این رویه فاسد برملا و مکشوف شده است در صدد چاره آن خواهید بود. سرنوشت انتخابات جاری چه خواهد شد و آیا برای اصلاح روند آن چاره‌ای اندیشیده خواهد شد یا نه؟ به راستی ملت شریف ایران استحقاق آن را دارند تا از حکمرانانی برخوردار باشند که عصاره فضائل آنها باشند و نه آلوده به رذیلت دروغ و قانون‌شکنی. امروز که حضرتعالی هستید می‌توانید چاره‌ای بی‌اندیشید. اما پس از شما کشور و‌ ملت تا سالهای سال گرفتار مصیبت حکمرانانی خواهند بود که آنان را از دین و دنیا و‌ هستی ساقط خواهند کرد. خواهش می‌کنم خودتان چاره‌ای بی‌اندیشید.

 
برچسب ها: هاشمی رفسنجانی

رییسی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۱۷:۲۰
این ظلم بی نهایت که به اقای هاشمی شده چه کسی باید پاسخگو باشد؟
والله بخدا دل ادم میگیره از این همه ستم و ظلم..
والا ادم نا امید می شود از این همه وقاحت و پررویی
رییس مصلحت نطام را بخاطر مصلحت نظام رد کردیم؟
والله ادم نمی دون بخند یا گریه کن
الله اکبر از این همه ظلم و ستم و بیداد در حق مرحوم رفسنجانی
چون ۳۰ میلیون رای داشت ردش کردیم؟؟؟؟؟؟
اخه این چه سخنان سخیف و نامربوطی است؟
ظلم کردن به این مرد بخدا که نابخشودنی است..
بلاخره یا کد خدایی دروغ می گوید یا مصلحی..
این که نمی شود به یک ادم ظلم روا (373951)
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۰۶:۳۶
اول اینکه فیلم سخنان مصلحی هست نگاه کنید هیچگاه صحبت از تعداد آرا نکرده
وقتی شما دروغ مینویسید دیگر چه انتظاری دارید
دوم اینکه مصلحی مدتی است دیده نمی شود برای دیده شدن هرکاری میکند
سوم اینکه در این فیلم میگوید طوری مستدل نوشته که هیچیک از فقها و حقوقدانان نتوانسته اند به آن اشکال وارد کنند
چهارم اینکه استدلال شورای نگهبان مبنی بر ناتوانی هاشمی با فوت او اثبات شد (373970)
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۰۶:۴۴
خیلی احساساتی نشو فیلم مصلحی رو ببین میفهمی این تیتر دروغ هست (373973)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۱:۴۶
ظلم؟؟
ظلمی ک خودش در حق مردم کرد رو چ کسی جواب میده
از روحانی حمایت کرد و بدبختمون کرد...
جلو دزدی فرزندانشونو نگرفت
حالا شما دات واسش سوخته
خنده داره
نقطه سیاه زمان ریاست جمهوریشم چک کن (373982)
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۱۷:۴۸
اینا مثلا انقلابی و اصولگرا هستند!!! (373953)
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۰۶:۴۶
خیلی ناراحت نشو چون دولت هاشمی غیر مستقیم توسط روحانی ایجاد شد و افتضاحاتش را دیدیم
خدا هاشمی را دوست داشت که رد صلاحیت شد تا این افتضاحات به نام او ثبت نشود (373974)
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۲۳:۱۷
این فرد نمونه واقعی یک اتش باختیار ولایتمدار است (373962)
خوابالو
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۲۳:۲۸
مسلما مصلحی حقایق رو بیان میکنه چون هم فیلم منتشر شده اقای رفسنجانی اون رو تائید میکنه و هم مصاحبه های اقای رفسنجانی در آون سال و مهم تر از اونها رفتار شورای نگهبان در رد صلاحیت های این دوره همگی گواه برسی صلاحیت ها در شورای نگهبان در جهت اهداف خاص سیاسی و اغراض شخصی می باشد! تعجب نکنید این رویه بیش از 10 سال و از مجلس ششم به بعد در حال انجام هست! (373963)
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۰۰:۰۴
پس معلوم شد امسال دکتر احمدی نژاد چرا رد شد چون تایید میشد سی میلیون رای داشت (373964)
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۰۶:۴۲
با دیدن فیلم سخنان مصلحی و تیتر شما مردم به دروغگویی تان پی میبرند (373972)
موسی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۰:۳۶
اگر این حرف درست باشد مصلحی باید هزار بار اعدام بشود (373979)
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۰۸:۲۰
در ایران بعد از خرداد 1376 دیگه کاندیدایی بین مردم محبوبیت نداره . مردم به شخص خاصی رای میدن که یکی بدتر از او رای نیاره . در حقیقت انتخاب بین بد و بدتر هست (374002)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها