به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۲۷۷۹۳۷

خواستگار قلابی در نقش خلبان و ناخدا

خواستگار قلابی در نقش خلبان و ناخدا
گروه حوادث: خواستگار قلابی با اجاره خودروهای مدل بالا دختران دم بخت را بیهوش می‌کرد تا دست به سرقت بزند.خواستگار قلابی در نقش خلبان، تاجر طلا یا ناخدای کشتی ظاهر می‌شد و دختران دم بخت را به بهانه ازدواج فریب می‌داد تا پس از بیهوش کردن آنها دست به سرقت طلا و جواهراتشان بزند.
 
تحقیقات برای بازداشت مرد شیاد از ۱۰ روز قبل با مطرح شدن نخستین شکایت شروع شد. شاکی دختر جوانی بود که چند روز قبل درحالی‌که از هوش رفته بود، کنار اتوبانی در حاشیه تهران پیدا شد. راننده‌ای که با بدن بیهوش این دختر روبه‌رو شده بود احتمال داد که او تصادف کرده و سرش ضربه خورده و به همین دلیل اورژانس را خبر کرد اما پس از انتقال دختر جوان به بیمارستان معلوم شد که او دچار مسمومیت شدید شده و از هوش رفته است. او وقتی به‌هوش آمد ماجرای گرفتار شدنش را در دام یک خواستگار فریبکار و قلابی شرح داد.
 
خواستگار بنز سوار
دختر جوان به مأموران گفت: چند روز قبل از محل کارم خارج شدم تا به خانه بروم. هوا تاریک شده بود و منتظر ماشین بودم. لحظاتی بعد یک خودروی بنز مقابل پایم ترمز کرد و راننده که مرد جوانی بود خواست سوار شوم تا مرا به مقصدم برساند.
 
او ادامه داد: آشنایی ما همان شب شکل گرفت و مرد بنز سوار خودش را تاجر طلا معرفی کرد و آن شب از شرایط زندگی و کارش گفت. بعد از آن ۲ یا ۳ بار یکدیگر را ملاقات کردیم تا این که مرد شیک‌پوش از من خواستگاری کرد. او خیلی خوب صحبت می‌کرد و من اصلا به او مشکوک نشدم. به من وعده داد که تا آخر ماه به همراه خانواده‌اش به خواستگاری‌ام می‌آید غافل از این که همه اینها نقشه‌ای برای سرقت طلاهایم بود.

وی ادامه داد: روز حادثه با هم قرار گذاشتیم تا به رستوران برویم. قبل از رفتن گفت هوا خیلی گرم است و به بهانه خرید آبمیوه کنار خیابان توقف کرد. از ماشین پیاده شد و بعد از چند دقیقه با خرید ۲ آبمیوه برگشت. من بعد از نوشیدن آن دچار سرگیجه شدم و از هوش رفتم. وقتی چشمانم را باز کردم در بیمارستان بودم و متوجه شدم تمام طلا و جواهراتم سرقت شده است. آنجا بود که فهمیدم خواستگار قلابی با آبمیوه مسموم مرا بیهوش کرده و پس از سرقت طلا و جواهراتم مرا در حاشیه اتوبان انداخته است.

نقشه‌های سریالی
این نخستین شکایت از خواستگار قلابی بود و وقتی مأموران تحقیقات خود را برای شناسایی او آغاز کرده بودند در مدتی کوتاه ۳ دختر دم بخت دیگر نیز در اداره پلیس حاضر شدند و به طرح شکایت از خواستگار قلابی پرداختند. در میان شاکیان دختری بود که در رشته روانشناسی تحصیل کرده بود.وی هنگام طرح شکایت گفت: مرد جوان خودش را ناخدای کشتی معرفی کرد و سوار بر خودروی بی‌ام دبلیو بود. به او اعتماد کردم اما در آخرین قراری که با هم داشتیم با خرید بستنی مسموم مرا بیهوش کرده و تمام طلا و جواهراتم و حتی ساعت گران‌قیمت و مقداری پول راکه همراهم بود سرقت کرد. پس از آن درحالی‌که بیهوش شده بودم مرا کنار اتوبان رها کرد. 

با مطرح شدن این شکایت‌ها، پرونده‌ای درخصوص سرقت‌های خواستگار فریبکار در دادسرای ویژه سرقت تشکیل شده و تحقیقات نشان می‌دهد که متهم برای اجرای نقشه‌های سریالی خود اقدام به اجاره کردن خودروهای مدل بالا از قبیل بنز، بی‌ام دبلیو، پورشه و... می‌کرده است. او برای اجرای نقشه‌هایش خودش را تاجر طلا، خلبان یا ناخدای کشتی معرفی کرده و پس از فریب طعمه‌هایش به آنها وعده ازدواج می‌داد اما در جریان یک قرار ملاقات آنها را مسموم کرده و اموالشان را سرقت می‌کرد. هم‌اکنون سرنخ‌هایی از متهم به‌دست آمده و به‌زودی با تلاش مأموران وی دستگیر خواهد شد.
مرجع : روزنامه همشهری
برچسب ها: خواستگار قلابی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها