به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۲۷۷۹۷۱

تداوم کاهش قیمت طلا در بازار جهانی

تداوم کاهش قیمت طلا در بازار جهانی
گروه اقتصادی: قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر اوج گیری ارزش دلار که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را ضعیف کرد، برای سومین روز کاهش پیدا کرد.به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸۶۱ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه تا مرز ۱۸۴۳ دلار و ۹۹ سنت عقب نشینی کرده بود که پایینترین قیمت از ۱۷ ماه مه بود.در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۶۳ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۷ درصد کاهش، در ۱۸۶۵ دلار و ۹ سنت بسته شده بود.
 
مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس درباره روند بازار اظهار کرد: تقویت ارزش دلار آمریکا روی قیمت طلا تاثیر منفی گذاشته شده است. طلا از نظر فنی یک سطح حمایت کلیدی را شکسته و به نظر می رسد وارد روند کاهشی شده است. وی در ادامه افزود: به نظر می رسد تقاضای فزاینده ای برای معکوس شدن روند سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا وجود دارد که نشان می دهد شرایط نقدینگی در بازار گسترده است. این به معنای آن است که بازار احتمالا آماده می شود تعدیل تدریجی برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا را تحمل کند.

دلار در معاملات روز جاری ۰.۱ درصد در برابر ارزهای رقیب رشد کرد و با صعود به بالاترین حد یک ماه اخیر، طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر ساخت.سرمایه گذاران منتظر نتیجه نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه هستند. تقریبا ۶۰ درصد از اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند با وجود احیای پر فراز و نشیب بازار کار، انتظار دارند آغاز تعدیل سیاست انبساطی بانک مرکزی آمریکا در سه ماهه آینده اعلام شود.

بر اساس گزارش رویترز، بازار همچنین منتظر انتشار آمار خرده فروشی آمریکاست. آمار اخیر که افزایش قیمتهای مصرف کننده آمریکا را نشان داده، برای طلا مثبت بوده است اما رشد فشارهای تورمی ممکن است سیاستگذاران آمریکایی را ناچار کنند زودتر از موعد در سیاست انبساطی تجدیدنظر کنند.در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۷ درصد کاهش، به ۲۷ دلار و ۶۴ سنت رسید. هر اونس پالادیم ثابت بود و در ۲۷۴۹ دلار و ۶۶ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، به ۱۱۵۸ دلار و ۵۴ سنت رسید.
برچسب ها: قیمت طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها