به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۲۷۷۹۸۴

تلویزیون آمریکا در تسخیر پری میسون

تلویزیون آمریکا در تسخیر پری میسون
گروه فرهنگی: بازسازی یک‌ سریال قدیمی جنائی دل همه را به‌دست آورده است.مینی‌سریال بازسازی‌شده پری میسون، با استقبال و تحسین مخاطبان و منتقدان روبه‌رو شده است. به گزارش هالیوود ریپورتر، فصل اول سریال معمایی-جنایی، «پری میسون» در 8قسمت در سال2020 با بازی متیو ریس، جولیت رایلنس، تاتیانا مازلانی، راشل بولویر و نیک لاکرویکس، ساخته شده است.

داستان این مینی‌سریال در سال1932 و دوران پسارکود اقتصادی بزرگ آمریکا روایت می‌شود. پری میسون یک کارآگاه خصوصی در قلب لس‌آنجلس است که باید در گیرودار اوضاع اجتماعی و اقتصادی نابسامان آن دوره، پرونده چند مورد آدم‌ربایی را حل کند. بازی متیو ریس در این مینی‌سریال نظیر بازی ریموند بار، بازیگر سریال اصلی پری میسون، با تحسین و تمجید منتقدان مواجه شده است.

مینی‌سریال پری میسون براساس 63نقد در سایت روتن تومیتوز 83درصد امتیاز را به‌خود اختصاص داده و در سایت متاکریتیک هم براساس 35نقد، از 100امتیاز، 67امتیاز به‌دست آورده است. سازندگان سریال بازسازی شده پری میسون محصول کمپانی «اچ بی‌او»، با موشکافی در سطور رمان‌های ارل استنلی گاردنر، شخصیت متفاوتی از میسون در این سریال ارائه داده‌اند.

 رون فیتزجرالد و روالین جونز برای آشنایی با جزئیات شخصیت پری میسون در سال‌های اول زندگی‌اش، به دقت رمان‌هایگاردنر را مورد مطالعه قرار دادند. فیتزجرالد در این‌باره می‌گوید: برای ساخت سریال بازسازی‌شده پری میسون، رجوع به داستان اصلی بسیار برایمان اهمیت داشت. در سریال جدید پری میسون، متیو ریس در نقش این شخصیت بازی می‌کند.گاردنر در توجیه رجوع به اصل رمان‌های پری میسون می‌گوید: گاردنر در تمامی 80رمانی که درباره این شخصیت نوشته سرنخ‌های زیادی درباره این وکیل و کارآگاه ارائه نداده است. فیتزجرالد نیز می‌گوید: سریال اصلی پری میسون که با نقش‌آفرینی ریموند بار در سال‌های 1957 تا 1966پخش می‌شد، نیز اسرار زیادی از زندگی پری میسون را در اختیار ما نگذاشته است، بنابراین ما ناگزیر شدبم برای سریال جدید پری میسون با بررسی موشکافانه رمان‌های گاردنر پس‌زمینه‌ای برای شخصیت پری میسون درست کنیم.

بازیگری که پری میسون را نمی‌شناخت
ماتیو ریس بازیگری که در سریال بازسازی‌شده پری میسون نقش‌آفرینی کرده نیز به‌تازگی فاش کرده که او پیش از ایفای نقش در این سریال اطلاعات چندانی درباره شخصیتی که قرار بوده نقشش را ایفا کند نداشته است. زمانی که ریس برای ایفای نقش پری میسون انتخاب شد، تصمیم گرفت سریال‌های قدیمی‌ای که درباره این وکیل مدافع مبرز ساخته شده بود را تماشا نکند. او در این‌باره به هالیوود ریپوتر گفته است: به این نتیجه رسیده بودم که اگر به تماشای سریال‌های قدیمی پری میسون بنشینم در سریال جدید، درنهایت به تقلید از بازی ریموند بار خواهم پرداخت.

قرار بود در ‌سریالی با داستانی متفاوت‌تر از سریال قدیمی بازی کنم، درنتیجه نمی‌توانستم با تماشای سریال قبلی که روایتی متفاوت‌تر از این سریال جدید داشت، خود را به جای ریموند بار قرار دهم، بلکه نیاز به خلق‌پری میسون جدید مطابق با داستان متفاوت‌تر این سریال داشتم. پیش‌تر، رابرت داونی جونیور قرار بود در نقش پری میسون در بازسازی جدید این سریال بازی کند اما به‌دلیل تداخل کاری او در پروژه‌های دیگر، سازندگان مینی‌سریال پری میسون، متیو ریس، بازیگر بریتانیایی را برای نقش‌آفرینی در این سریال انتخاب کردند.

متیو ریس اخیرا در گفت‌وگویی ابراز خرسندی کرده که به جای رابرت داونی جونیور برای ایفای نقش در این سریال انتخاب شده است. ریس سابقه بازی در فیلم‌های «پست» به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» را دارد. او همچنین برای بازی در سریال ترسناک و هیجان انگیز «آمریکایی‌ها» یک جایزه «امی» برده است. منتقدان ضمن تحسین این سریال از بازی درخشان متیو ریس در این سریال تمجید کرده‌‌اند. به باور منتقدان تصویر واقع‌بینانه‌ای از آمریکایی دهه1930 در این سریال ارائه شده است.
مرجع : روزنامه همشهری
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها