به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۹ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۲۷۸۶۳۲

آلودگی هوا، تهدیدی جدی برای اروپایی ها

آلودگی هوا، تهدیدی جدی برای اروپایی ها
گروه جامعه: آژانس محیط زیست اتحادیه اروپا در یک بررسی دو ساله به این نتیجه رسیده است که فقط هوای ۱۲۷ شهر اروپایی کیفیت قابل قبولی دارد.به گزارش ایسنا، آژانس اروپایی محیط زیست مستقر در کپنهاگ در یک دوره دو ساله داده‌های لازم از شهرهای بزرگ سرتاسر اروپا را گردآوری کرده تا کیفیت وضع هوای آنها را ارزیابی کند. این آژانس وضعیت هوای ۳۲۳ شهر اروپایی را از نظر میزان ریزگردها و دیگر آلاینده‌ها سنجیده است.
 
در بسیاری از شهرها، به خصوص مناطقی که صنایع سنگین در آن وجود دارند میزان ریزگردها و ازون در هوا بسیار بالاست و آلودگی هوا سلامت مردم اروپا را تهدید می‌کند."تااگس‌شاو"، وب‌سایت کانال یک تلویزیون آلمان با انتشار خلاصه‌ای از نتایج این مطالعه دو ساله نوشت: از یک طرف روند رو به بهبود کیفیت هوای شهرهای اروپایی که از سال‌های پیش آغاز شده ادامه دارد، از طرف دیگر تعداد شهرهای درگیر با آلودگی شدید هوا کم نیستند.

بر پایه بررسی‌هایی که در دو سال گذشته انجام شده، در این بازه زمانی شهرهای اومئو در سوئد، تامپره در فنلاند و فونشال در پرتغال دارای پاک‌ترین هوا بوده‌اند.در این مدت شهرهای نووی سونج در جنوب لهستان، کرمونا در شمال ایتالیا و اسلاونسکی برد در کرواسی دارای آلوده‌ترین هوا در بین شهرهای اروپایی ارزیابی شده‌اند.

در مجموع از میان بیش از ۳۰۰ شهری که وضعیت آنها بررسی شده فقط هوای ۱۲۷ شهر "خوب" ارزیابی شده است. مطابق شاخص‌های تعریف شده سازمان بهداشت جهانی این شرایطی است که میزان ذرات معلق در هوا کمتر از ۱۰ میکرو گرم در هر مترمکعب باشد.از نظر کیفیت هوا تقریبا تمام شهرهای بزرگ آلمان در قیاس با دیگر شهرهای اروپایی در ردیف‌های میانی قرار می‌گیرند و در عین حال در اغلب آنها میزان آلودگی هوا بیشتر از شاخص تعریف شده سازمان بهداشت جهانی است.

بررسی‌های آژانس تائید می‌کنند که تولید انرژی، فعالیت‌های کشاورزی، وسائل نقلیه و صنایع بیشترین عامل تولید ریزگردها هستند و به همین دلیل مناطق که تراکم این فعالیت‌ها در آنها بیشتر است هوای آلوده‌تری دارند.
آلودگی هوا همچنان بزرگ‌ترین تهدیدکننده سلامت مردم در اروپا به شمار می‌رود. تحقیقات نشان می‌دهد که ۱۷ درصد موارد ابتلا به سرطان ریه، ۱۲ درصد حمله‌های قلبی و ۱۱ درصد سکته‌های مغزی با افزایش میزان ذرات معلق و ریزگردها در هوا ارتباط دارند.

مدیر آژانس محیط زیست هشدار می‌دهد که با وجود بهبود محسوس کیفیت هوا در سال‌های اخیر، در بسیاری از شهرهای سرتا سر اروپا میزان آلودگی هوا همچنان سرسختانه بالا است.بنابر گزارش دویچه وله، تازه‌ترین ارزیابی سالانه آژانس محیط زیست از کیفیت هوا حاکی است که در سال ۲۰۱۸ ذرات معلق در هوا عامل مرگ زودرس ۴۱۷ هزار نفر در ۴۱ کشور اروپایی بوده است.
برچسب ها: آلودگی هوا اروپا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها