به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۲۸۲۱۰۳

افزایش کم سابقه دمای هوا در آمریکا و کانادا

افزایش کم سابقه دمای هوا در  آمریکا و کانادا
گروه جامعه: میلیون ها نفر در غرب آمریکا و کانادا برای دومین بار در دو هفته گذشته درمعرض گرمای کم سابقه هوا قرار گرفته اند.
آتش سوزی های گسترده در جنگل ها و مراتع باعث شده تا دستور تخلیه ده ها شهر و روستا صادر شود و محدودیت هایی بر تردد خودروها و قطارها در مناطق پرخطر اعمال شده است.
دمای هوا در شهر لاس وگاس به بیشتر از ۴۷ سانتیگراد رسید که بالاترین دمای ثبت شده در این شهر است.این دما پیش تر در سال های ۱۹۴۲ و ۲۰۰۵ در این شهر ثبت شده بود.
در فینیکس در ایالت آریزونا و سن خوزه در کالیفرنیا، مقام های محلی به ساکنان درباره افزایش شدید دمای هوا هشدار داده اند.
در شمال ایالت نوادا، آتش سوزی گسترده در جنگل های سییرا نوادا در نزدیکی مرز کالیفرنیا باعث شده تا مقام های محلی از ساکنان شهرها و روستاها منطقه بخواهند خانه های خود را ترک کنند.
گسترش آتش سوزی در ایالت کالیفرنیا، خطوط انتقال نیرو را در معرض خطر قرار داده است و مقام های محلی از مردم خواسته اند در مصرف برق صرفه جویی کنند.
در استان بریتیش کلمبیا در کانادا هم دمای هوا برای سه روز متوالی به بالاترین حد ثبت شده رسیده است.
کارشناسان هواشناسی در کانادا پیش بینی می کنند دمای هوا در بخش هایی از غرب کانادا به حدود ۳۲ درجه سانتیگراد برسد که رخدادی کم سابقه است.
مقام های محلی در این ایالت از بروز حدود ۳۰۰ آتش سوزی پراکنده در این استان در دو روز گذشته خبر داده اند.
عمر الغبرا، وزیر راه کانادا یکشنبه از دو شرکت راه آهن عمده فعال در غرب کانادا خواست تا برای کاستن از خطر پرتاب جرقه از قطارها که می تواند به خاطر خشک بودن جنگل ها و مراتع منجر به آتش سوزی شود، سرعت قطارهای خود را کاهش دهند.چند بزرگراه و جاده عمده در بریتیش کلمبیا هم به خاطر خطر گسترش آتش سوزی به روی عبور و مرور خودروها بسته شده اند و از اهالی مناطق اطراف خواسته شده خانه های خود را ترک کنند.
آتش سوزی گسترده در لیتون در ۲۵۰ کیلومتری شمال شرقی ونکوور که در اواخر ماه گذشته رخ داد، با تخریب گسترده خانه ها و ساختمان های این روستا همراه شد.
گفته می شود پرتاب جرقه از یک قطار باری عامل بروز این آتش سوزی بوده است.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها