به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۲۸۲۴۴۶

افتتاح سفارت امارات در اسرائیل

افتتاح سفارت امارات در اسرائیل
گروه بین الملل: امارات متحده عربی  در مراسمی با حضور رئیس جمهور اسرائیل سفارت این کشور در تل‌آویو را افتتاح کرد.
این سفارت در ساختمان بورس اوراق بهادار تل آویو واقع شده است و افتتاح آن پس از افتتاح سفارت اسرائیل در امارات در ماه گذشته صورت گرفت.
در این مراسم محمد آل خواجه، سفیر امارات در اسرائیل، پرچم کشور خود را در بیرون از ساختمان بورس اوراق بهادار به اهتزاز درآورد. آیزاک هرتزوگ رئیس جمهوری اسرائیل نیز سفیر امارات را در این مراسم همراهی می‌کرد.افتتاح این سفارت پس از آن انجام می‌شود که دو کشور با میانجیگری آمریکا برای عادی سازی روابط در چارچوب پیمان "صلح آبراهام" به توافق رسیدند.
ابراز نگرانی مشترک دو کشور از خطر ایران در منطقه و همچنین افزایش روابط تجاری از جمله دلایل این توافق عنوان شده است.امارات پس از مصر و اردن سومین کشور عربی است که با اسرائیل روابط دیپلماتیک رسمی برقرار کرد.نگرانی‌ مشترک اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس در مورد ایران می‌تواند از عوامل اصلی برقراری روابط باشد.
در اواخر ریاست جمهوری دونالد ترامپ علاوه بر امارات، بحرین نیز با اسرائیل توافق مشابه امضا کرد. همزمان سودان و مراکش نیز در همین مسیر گام برداشته‌اند.
بیشتر کشورهای عربی برای دهه‌ها اسرائیل را بایکوت کرده بودند. آنها استدلال می‌کردند که تنها زمانی با اسرائیل روابط را آغاز می‌کنند که اختلاف آنها با فلسطینی‌ها حل شده باشد.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها