به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۶:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۲۸۱۸۹۴

شهرک‌سازی‌های اسرائیل متوقف نمی‌شود

شهرک‌سازی‌های اسرائیل متوقف نمی‌شود
گروه بین الملل: وزیر امور داخلی اسرائیل اعلام کرد، در دولت جدید شهرک‌سازی تحت هیچ شرایطی متوقف نمی‌شود.
 آیلت شاکد تصریح کرد، دولت جدید اسرائیل، طبقه‌بندی مناطق کرانه باختری از «ج» تا «الف» یا «ب» حتی در صورت درخواست آمریکا در این خصوص را تغییر نخواهد داد.
شاکد ضمن نادیده گرفتن مخالفت یائیر لاپید،  در خصوص قانونی شدن کانون شهرک‌سازی آویتار، گفت، نفتالی بنت، نخست وزیر و بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل به توافق با شهرک‌نشینان پایبند خواهند بود.
مایکل لینک، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین پیشتر در جریان سخنرانی در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت، شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی فلسطینیان در کرانه باختری، در حد «جنایت جنگی» است.
پیشتر کمیته فرعی شهرک‌سازی‌ها با ۳۱ طرح ساخت و ساز در چند نقطه در مرزهای ۱۹۶۷ و بررسی منطقه و اجرای آن موافقت کرد. در بین این طرح‌ها احداث مدرسه‌ای خصوصی برای کودکان و مرکز تجاری عظیم وجود دارد. اکثر طرح‌های مصوب با هدف پاسخ‌گویی به نیازهای ساکنان منطقه‌ و در راستای توسعه ساختمان‌های عمومی است. این طرح‌ها تقریبا طرح‌های ثانویه هستند و اولین طرح‌های ساخت و ساز  هستند که دولت بنت با آن موافقت کرده است.کمیته فرعی قرار بود از ژانویه هر سه ماه تشکیل جلسه دهد اما نشستی برگزار نکرده بود.
فعلا موعد جدید برگزاری جلسه کمیته تعیین نشده اما طرح‌های ساخت و ساز نیازی به موافقت شورای عالی نقشه برداری ندارند زیرا این‌ها طرح‌ها کلان نیستند.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها