به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۴ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۲۸۲۶۰۱

فروش اسلحه لگو متوقف می‌شود

فروش اسلحه لگو متوقف می‌شود
گروه بین الملل:کالپر پریسیژن، کارخانه اسلحه‌سازی در آمریکا که یک اسلحه واقعی به شکل اسباب‌بازی ساخته شده با قطعات لگو طراحی کرده، موافقت کرده که فروش و تبلیغ سلاح را متوقف کند.
انتشار تصاویر این سلاح کمری به نام بلاک ۱۹ با واکنش‌های شدیدی مواجه شد.شرکت لگو که برای کودکان قطعات پلاستیکی می‌سازد از این تصمیم انتقاد کرده بود و از کارخانه اسلحه‌سازی خواسته بود این کار را متوقف کند.دلیل اصلی مخالفت این است که کودکان ممکن است به راحتی این اسلحه را با یک اسباب‌بازی لگو اشتباه بگیرند.در آمریکا حوادث ناشی از استفاده تصادفی کودکان از سلاح والدین افزایش یافته است.کمپین‌کنندگان ضد سلاح ساخت این اسلحه کمری را غیرمسئولانه و خطرناک توصیف کرده بودند.شرکت دانمارکی لگو در نامه‌ای به کارخانه اسلحه‌سازی خواستار توقف ساخت این سلاح شده بود.کالپر پریسیژن در اطلاعیه‌ای گفته بود بلاک ۱۹ را برای این به شکل لگو ساخته که تبلیغ کند اسلحه می‌تواند برای همه باشد و اینکه مالکیت سلاح و شلیک با آن واقعا یک فعالیت لذت‌بخش است.با این حال کارخانه تاکید کرده بود تنها کسانی می‌توانند این سلاح را بخرند که مجوز خرید اسلحه دارند.
ظاهرا کارخانه کالپر تصویر این اسلحه را از صفحه وبسایت خود حذف کرده است.در آمریکا ساخت اسباب‌بازی که دقیقا شبیه سلاح باشد، ممنوع است اما قانون مانع این نمی‌شود که یک کارخانه سلاحی شبیه اسباب‌بازی بسازد.در سال گذشته در حوادث مربوط به استفاده سلاح توسط کودکان ۱۴۰ نفر در آمریکا کشته شدند.


 
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها