به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۵:۲۸
 
۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۷ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : ۲۸۴۷۰

اصل بودن "آیفون" خود را تشخیص دهید

گروه فناوری: اگر می خواهید بدانید آیفون شما اصل است یا از محصولاتی می باشد که قفل آن شکسته شده با ماهمراه شوید. در این ترفند به يک نکته مهم در خريد گوشي‌هاي آيفون اشاره مي‌کنيم که دانستن آن از بروز بسياري از مشکلات ناخوشايند جلوگيري مي‌کند.
اصل بودن "آیفون" خود را تشخیص دهید
هيچ‌گاه نبايد بدون داشتن اطلاعات کافي و مشورت با افراد با تجربه اقدام به خريد محصولاتي کرد که اين روزها فروشندگان به روش‌هاي گوناگون تنها به فکر سود خود هستند؛ آن هم براي محصولات با کيفيت و البته گران قيمت شرکت اپل. به طور کلي گوشي‌هاي موبايل به دو طريق توليد مي‌شوند. در روش اول که روش اصلي و رسمي توليد است، گوشي مورد نظر مستقيما توسط خود شرکت سازنده‌ و طراح گوشي ساخته مي‌شود. براي مثال گوشي توسط خود شرکت اپل و يا سامسونگ يا هر شرکتي که مالک گوشي است، طراحي مي‌شود. اين نوع گوشي‌ها به طور قابل توجهي قيمت بالاتري دارند. در روش دوم شرکت اصلي، ساخت گوشي را البته با يک سري محدوديت‌هاي خاص که ذکر مي‌کنيم به يک شرکت ثانويه که ارائه‌دهنده خدمات موبايل است، واگذار مي‌کند.

اين شرکت‌ها گوشي‌ها را با قيمت بسيار پايين‌تري به فروش مي‌رسانند و يا حتي ممکن است با بستن قرار دادهايي با کاربر مانند اين که مشتري بايد تنها از سيم‌کارت‌هاي اين شرکت استفاده کند؛ يک گوشي آيفون 5 را با داشتن قفل مخصوص که محدوديت‌هاي قراردادي را تضمين مي‌کند، به رايگان به فروش برسانند. حال در اين بين کساني هستند که همين گوشي‌هاي قفل شده را با روش‌هايي Unlock مي‌کنند و آن را به نام گوشي کارخانه‌اي به فروش مي‌رسانند و اين گوشي‌هاي قفل شکستـه قابـل به‌روز رساني نيستند و در صورت اقدام براي به‌روزرساني، قفـل مي‌شوند. براي اين که از اين مورد براي گوشي‌هاي آيفـون باخبر شويد بايد به روش زير عمل کنيد.

ابتدا به سراغ منوي تنظيمات رفته و به قسمت General برويد و وارد گزينه About شويد. در قسمت پايين صفحه کدي با نام IMEI را مشاهده مي‌کنيد. در سايت اينترنتي imei.info که مخصوص همين کد است، اطلاعات گوشي شما نمايش داده مي‌شود. براي اين کار بايد ابتدا يک اشتراک بسازيد و به قسمت Free Check بـرويـد و گزينـه Simlock and Warrany Status را بزنيد. با اين کار اطلاعات گوشي شما اعم از نام شرکت سازنده و قفل بودن و يا نبودن گوشي نمايش داده مي‌شود.
مرجع : باشگاه خبرنگاران

رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۷ ۲۱:۰۹
یه سوال:

اگه گوشی لاک شده را آنلاک کنند میتونیم با گوشی به اینترنت وصل شد یا نه با اتصال به اینترنت دوباره لاک مشه؟ (199323)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۷ ۲۱:۴۱
واسه htcیا گوشیهای دیگه چی؟ (199332)