به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۶ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : ۲۸۵۰۰۱

نتایج نمایندگان ایران در روز پنجم المپیک

نتایج نمایندگان ایران در روز پنجم المپیک
گروه ورزشی: ورزشکاران ایران در پنجمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در ۷ رشته مسابقه دادند و در تمامی رشته‌ها با شکست مواجه شدند.به گزارش ایسنا، روز پنجم بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای نمایندگان ایران با مدال همراه نبود. ورزشکاران ایران در این روز در رشته‌های والیبال، بدمینتون، شمشیربازی، بسکتبال، دوچرخه سواری، تیراندازی با کمان و بوکس مسابقه دادند ولی موفق به برتری مقابل حریفانشان نشدند.با وجودی که شمشیربازان یکی از شانس‌های کسب مدال در این روز بودند اما آنها موفق به صعود به نیمه نهایی نشدند. تیم ملی والیبال هم بعد از دو پیروزی باخت غیرمنتظره‌ای مقابل کانادا داشت و تیم بسکتبال نیز مقابل آمریکا شکست خورد.
 
*والیبال:
تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، به مصاف تیم ملی کانادا رفت که ملی‌پوشان ایران در ست اول با نتیجه ۲۵ - ۱۶ ، در ست دوم ۲۵ - ۲۰ و در ست سوم با حساب ۲۵ - ۲۲ یعنی با نتیجه ۳ بر صفر شکست خوردند. تیم ملی والیبال ایران پیش از این مقابل لهستان و ونزوئلا پیروز شده بود و کانادا هم به ژاپن و ایتالیا باخته بود. با این نتیجه، معادلات این گروه کمی پیچیده شد.

*بدمینتون:
 ‌ثریا آقایی صاحب رنک ۹۹ و تنها نماینده بدمینتون ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰  در دومین بازی خود از مرحله گروهی مقابل هه بینگ جیائو از چین با رنک ۹ جهان به میدان رفت و با نتیجه ۲ بر صفر ( ۲۱ بر ۱۱ و ۲۱ بر ۳) بازی را واگذار کرد. اولین دختر بدمینتون‌باز ایران در پایان مرحله گروهی با کسب یک پیروزی و یک شکست از دور رقابت‌ها حذف شد. البته آقایی با پیروزی در مسابقه اول نخستین برد تاریخ بدمینتون ایران در المپیک را بدست آورده بود.
 
*شمشیربازی:
علی پاکدامن، مجتبی عابدینی و محمد رهبری در قالب تیم ملی شمشیربازی سابر ایران در مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های المپیک به مصاف تیم ایتالیا رفتند که با نتیجه ۴۵ بر  ۴۴ شکست خورده و از صعود به مرحله نیمه‌نهایی و کسب مدال المپیک بازماندند. در این دیدار علی پاکدامن بیشترین امتیاز را کسب کرد اما نتوانست امتیاز زیادی که دو شمشیرباز دیگر از دست داده بودند را جبران کند.تیم ملی ایران پس از شکست برابر ایتالیا برای کسب مقام پنجم ابتدا آمریکا را ۴۵ بر ۳۶ شکست داد اما برابر مصر با نتیجه ۴۵ بر ۲۴ شکست خورد و مقام ششم المپیک توکیو را کسب کرد.

*بسکتبال:
تیم ملی بسکتبال ایران در دومین بازی خود به مصاف تیم ملی آمریکا رفت و با نتیجه ۱۲۰ بر ۶۶ و با اختلاف ۵۴ امتیاز مقابل آمریکا شکست خورد. تیم ملی ایران در اولین دیدارش مقابل جمهوری چک نیز با اختلاف ۶ امتیاز بازی را واگذار کرده بود.
 
*دوچرخه‌سواری: 
سعید صفرزاده در رقابت‌های دوچرخه سواری جاده در ماده تایم تریل انفرادی (مسافت ۴۴ کیلومتر) از میان ۳۸ شرکت کننده، سی و پنجم شد. صفرزاده زمان ۱ ساعت و ۵ دقیقه و ۱۴ ثانیه و ۶۲ صدم ثانیه را در این ماده ثبت کرد.پیش از این صفرزاده در ماده استقامت جاده المپیک توکیو موفق نشد مسابقه را به پایان برساند.

*تیراندازی با کمان:
میلاد وزیری تنها نماینده تیروکمان ایران در بازی‌های توکیو امروز در مرحله یک سی و دوم انفرادی مردان مقابل بریدی الیسون از آمریکا(با رنکینگ ۱ جهان و ۲ المپیک) با حساب ۶ بر صفر شکست خورد. با توجه به اینکه رقابت‌های این مرحله حذفی است، وزیری از دور رقابت‌ها کنار رفت.وزیری در مرحله تعیین رنکینگ بین ۶۴ کماندار در جایگاه ۶۳ قرار گرفت تا در مرحله حذفی مقابل کماندار آمریکایی قرار بگیرد.

*بوکس:
دانیال شه‌بخش بوکسور وزن ۵۷- کیلوگرم ایران، در دومین مبارزه خود از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، در مرحله یک هشتم مسابقات مقابل «آلوارز» از ‌کوبا دارنده برنز المپیک قرار گرفت. او پس از باخت در راند اول، به دلیل داشتن خونریزی از ناحیه پیشانی در راند دوم با نظر پزشک دیسکالیفه شد و بازنده این دیدار شد.شه‌بخش پیش از این‌ با شکست دادن هاموت از مراکش به‌مرحله یک هشتم وزن ۵۷ کیلوگرم رسیده بود.
برچسب ها: المپیک توکیو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها