به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۶:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۶ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : ۲۸۵۰۱۷

اختصاص ۱۷ میلیارد دلار به وزارت جنگ اسرائیل

اختصاص  ۱۷ میلیارد دلار به وزارت جنگ اسرائیل
گروه بین الملل:دفتر نخست‌وزیری اسرائیل از اختصاص بیش از ۱۷ میلیارد دلار به ارتش اسرائیل به عنوان بودجه این وزارتخانه در سال ۲۰۲۲ خبر داد.
دفتر نفتالی بنت،  در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی با آویگدور لیبرمن، وزیر دارایی و بنی گانتس، وزیر جنگ دولت این كشور درباره تعیین بودجه وزارت جنگ در سال ۲۰۲۲ توافق کردند.در این بیانیه آمده است: طبق توافق صورت گرفته بودجه اختصاص داده شده به وزارت جنگ در سال ۲۰۲۲ حدود ۵۸ میلیارد شِکِل (۱۷.۶ میلیارد دلار آمریکا) است.طبق این بیانیه، هم‌چنین توافق شد که نیازهای ارتش اسرائیل از نظر تأمین سلاح و افزایش توانایی‌های آن متناسب با تهدیدهای روزافزون تأمین شود.دولت اسرائیل درحال تکمیل بودجه ۲۰۲۲ است تا آن را برای تصویب در کنست ارائه کند.
این درحالی است که رسانه‌های عبری اخیرا گزارش دادند که ارتش اسرائیل برای جبران هزینه‌های نظامی جنگ ۱۱ روزه غزه در ماه مه گذشته، خواستار افزایش ۳ میلیارد شکلی بودجه خود شده است.
روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به دنبال این درگیری در گزارشی نوشت که تلفات و خسارت‌های اسرائیل در جنگ اخیر با نوار غزه تا روز یازدهم  این جنگ، دو برابر تلفات و خسارت‌هایی بوده است که این كشور در جنگ ۵۱ روزه در سال ۲۰۱۴ با این منطقه داشته است.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها