به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۷ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۲۸۵۰۷۵

دو هزار پناهجو در انتظاراسترداد به ترکیه

دو هزار پناهجو در انتظاراسترداد به ترکیه
گروه بین الملل: دولت یونان از اتحادیه اروپا درخواست کرد ترکیه را وادار به اجرای تعهدات خود در چارچوب توافق سال ۲۰۱۶ کند. بر اساس آن توافق، ترکیه موظف است آن دسته از متقاضیان پناهندگی را که تقاضایشان رد شده، پس بگیرد.ترکیه از انجام تعهدات پیش‌‌بینی شده در توافق سال ۲۰۱۶ همچنان سر باز می‌زند. اتحادیه اروپا و ترکیه در آن هنگام درباره نقل و انتقال مهاجران توافق کرده بودند.
دولت یونان مجددا از اتحادیه اروپا درخواست کمک کرده است. این کشور از مسئولان اروپا خواسته است ترکیه را وادار به اجرای تعهدات خود کنند.
یکی از این تعهدات مربوط به پس گرفتن آن دسته از پناهندگانی است که تقاضای پناهندگی‌شان رد شده است. خبرگزاری آلمان به نقل از مقامات یونان تعداد این دسته از پناهجویان را ۱۹۰۸ نفر اعلام کرده است.دولت ترکیه سال گذشته با رجوع به خطر شیوع کرونا از پذیرش این دسته از پناهجویان خودداری کرده بود. گفته می‌شود اکنون ۱۷ ماه است که ترکیه پناهجویی را پس نگرفته است.یونان مدعی است که با توجه به تست کرونا و پیشرفت حاصله در تشخیص ابتلا به بیماری کووید-۱۹ عدم همکاری ترکیه قابل توجیه نیست.
این دومین باری است که دولت یونان رسما از اتحادیه اروپا درخواست کرده تا ترکیه را وادار به اجرای تعهدات خود کند. این درخواست یک بار نیز در ماه ژانویه سال جاری مطرح شده بود.
افزون بر آن، یونان مدعی شده است که دولت ترکیه در مانع شدن از عبور پناهجویان و مهاجران به سوی یونان و دیگر نقاط اروپا اقدامات لازمه و پیش‌بینی شده در توافق سال ۲۰۱۶ را نادیده می‌گیرد.بر اساس آمار منتشر شده در حال حاضر در جزایر یونانی واقع در شرق دریای اژه حدود ۶۶۵۰ مهاجر زندگی می‌کنند.



 
برچسب ها: ترکیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها