به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۷ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۲۸۵۰۸۱

ممانعت ازعبور قایق مهاجران ایرانی و افغان

ممانعت ازعبور قایق  مهاجران ایرانی و افغان
گروه بین الملل:قایق حامل ۲۳۱ مهاجر از کشورهای افغانستان، ایران، پاکستان و اریتره توسط نیروی دریایی ترکیه در دریای اژه متوقف شد. گفته می‌شود این مهاجران به همراه دو خدمه ترک‌تبار این قایق به شهر آیواجیک، واقع در غرب ترکیه منتقل شده‌اند.
دولت ترکیه بر کنترل مرزهای خود افزوده است. هدف از این امر، مانع شدن از ورود مهاجران بیشتر به خاک این کشور اعلام شده است.
گارد ساحلی ترکیه قایقی را در دریای اژه متوقف کرده و همه سرنشینان آن را به مرکز استرداد مهاجران واقع در شهر آیواجیک منتقل کرده است. افزون بر آن گفته می‌شود که دو خدمه ترک‌تبار این قایق نیز توسط گارد ساحلی این کشور بازداشت شده‌اند.این قایق حامل ۲۳۱ مهاجر بود که از آن بین ۲۰۸ نفر افغان و ۲۳ مهاجر دیگر از کشورهای ایران، پاکستان و اریتره بودند. پیش‌بینی می‌شود که مسیر این قایق کشور ایتالیا بوده باشد.
گفته می‌شود که پس از خروج نیروهای نظامی آمریکا و دیگر کشورهای عضو ناتو از افغانستان، بر شمار مهاجران این کشور افزوده شده است.
گرچه اکثر این افراد بر آن هستند تا با عبور از خاک ترکیه خود را به اروپا برسانند، اما بر اساس آمار منتشر شده از سوی کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد، در سال گذشته ۱۰۰ هزار شهروند افغان از ترکیه تقاضای پناهندگی کرده‌اند.در حال حاضر حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار شهروند سوری در خاک ترکیه به سر می‌برند. از این رو، اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه بر آن است تا از ورود مهاجران بیشتر به خاک این کشور جلوگیری کند.
در همین رابطه، دولت ترکیه اقدام به ایجاد یک دیوار در مرز خود با ایران کرده است. این دیوار با ۶۴ کیلومتر طول با هدف مانع شدن از عبور مهاجران افغان از خاک ایران به شهر وان ترکیه احداث می‌شود.



 
برچسب ها: ترکیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها