به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۷ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۲۸۵۱۰۶
با المپیك 2020 توكیو

دختر پناهنده سوری عجیب‌ترین ورزشکار المپیک

دختر پناهنده سوری عجیب‌ترین ورزشکار المپیک
گروه ورزشی: «یسرا ماردینی» شناگر 23 ساله تیم پناهجویان المپیک در رشته 100 متر پروانه به نیمه نهایی توکیو 2020 رسید. این شناگر جوان سوری سال 2015 در زمان جنگ داخلی سوریه همراه خواهر خود در حال عبور از اقیانوس با قایق به سمت آلمان بودند که حادثه‌ای در دریا برای قایق آنها رخ می‌دهد و او به همراه خواهرش شناکنان قایق را تا ساحل به مدت 3 ساعت هل می‌دهند و جان 20 نفر را نجات می‌دهند و سپس پیاده از یونان به آلمان سفر می‌کند. مارینی در 18 سالگی سابقه حضور در المپیک 2016 ریو را داشت اما موفقیت آنچنانی کسب نکرد.

رکوردشکنی ستاره آمریکا در شنا

درسل، شناگر آمریکایی رکورد شنا 100متر آزاد المپیک را شکست و قهرمان شد. این دومین طلای او در المپیک2020 و چهارمین طلای المپیک این شناگر است. تیم بانوان شنای چین در رشته 4*200 متر آزاد بالاتر از آمریکا به مقام قهرمانی رسید. در شنای 200 متر پروانه بانوان هم چین بالاتر از دو شناگر آمریکا به مقام قهرمانی رسید. در شنای 800 متر آزاد مردان، روبرت فینک از آمریکا به مدال طلا رسید. در شنای 200 متر قورباغه، شناگر کشور استرالیا بالاتر از نمایندگان هلند و فنلاند قهرمان شد. امروز صبح، مایکل فلپس افسانه آمریکایی دنیای شنا و المپیک هم در محل برگزاری مسابقات فینال حاضر بود.

جوان ترین قهرمان ژیمناست المپیک

دایکی هاشیموتو ژیمناست 19 ساله ژاپنی روز گذشته در فینال تمام اسباب مردان  موفق به کسب مدال طلا شد تا به جوان ترین قهرمان ژیمناست المپیک تبدیل شود. این صدمین مدال طلای ژاپن در رقابت‌های ژیمناستیک تاریخ المپیک بود.

صربیناتور به قهرمانی نزدیک تر شد

نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان مقدرانه با نتیجه 2 بر 0 کی نیشیکوری تنیسور میزبان المپیک2020 را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

جدول مدال‌ها تا امروز
برچسب ها: المپیک 2020
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها